Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SOSYAL EĞİTİMİN TEORİK TEMELLERİ VE UYGULAMALARI: BİREYLERİN VE TOPLUMLARIN GELİŞİMİNDE KRİTİK BİR ARAÇ

Yıl 2024, Cilt: 8 Sayı: 1, 87 - 104, 28.06.2024
https://doi.org/10.55774/mikad.1500118

Öz

Bu makale, sosyal eğitimin teorik temellerini, uygulama alanlarını ve etkilerini incelemektedir. Sosyal eğitim, bireylerin toplumsal hayata uyum sağlamalarını ve etkin katılım göstermelerini amaçlayan süreçleri kapsar. Bu çalışma, sosyal eğitimin tanımı ve tarihçesinden başlayarak, sosyal eğitim teorilerini, okul ve toplum içerisindeki uygulamalarını, kullanılan yöntem ve teknikleri, teknolojinin rolünü ve sosyal eğitimin değerlendirilmesini ele alır. Ayrıca, sosyal eğitim sürecinde karşılaşılan toplumsal eşitsizlikler, kültürel farklılıklar, kaynak yetersizlikleri, teknolojik altyapı eksiklikleri ve öğretmen yeterlilikleri gibi zorluklar ve bu zorluklara yönelik çözüm önerileri de tartışılmaktadır. Makale, sosyal eğitimin bireylerin sosyal becerilerini geliştirerek toplumsal uyum ve katılım sağlamadaki kritik rolünü vurgular. Eğitim politikalarının ve uygulamalarının, sosyal eğitimin etkinliğini artırmak amacıyla nasıl şekillendirilmesi gerektiği konusunda öneriler sunar. Sonuç olarak, sosyal eğitimin bireylerin ve toplumların gelişiminde vazgeçilmez bir araç olduğu ve bu alandaki mevcut zorlukların çözülmesi gerektiği vurgulanmaktadır.

Kaynakça

  • Allen, I. E., & Seaman, J. (2017). Digital learning compass: Distance education enrollment report 2017. Babson Survey Research Group.
  • Anderson, T. (2004). Toward a Theory of Online Learning. In T. Anderson & F. Elloumi (Eds.), Theory and practice of online learning. Athabasca University Press.
  • Arter, J. A., & Spandel, V. (1992). Using portfolios of student work in ınstruction and assessment. Educational Measurement: Issues and Practice, 11(1), 36-44.
  • Baker, T., & Smith, L. (2019). Educ-aı-tion rebooted? exploring the future of artificial ıntelligence in schools and colleges. Nesta.
  • Bandura, A. (1977). Social learning theory. Prentice-Hall.
  • Bandura, A. (1986). Social foundations of thought and action: A social cognitive theory. Prentice-Hall.
  • Banks, J. A. (2009). Multicultural education: Issues and perspectives. Wiley.
  • Barron, B., & Darling-Hammond, L. (2008). Teaching for meaningful learning: A review of research on ınquiry-based and cooperative learning. ın powerful learning: what we know about teaching for understanding. Jossey-Bass.
  • Baumrind, D. (1991). The ınfluence of parenting style on adolescent competence and substance use. Journal of Early Adolescence, 11(1), 56-95.
  • Berger, P. L., & Luckmann, T. (1966). The social construction of reality: A treatise in the sociology of knowledge. Anchor Books.
  • Billig, S. H. (2000). Research on K-12 school-based service-learning: the evidence builds. Phi Delta Kappan, 81(9), 658-664.
  • Blumenfeld, P. C., Soloway, E., Marx, R. W., Krajcik, J. S., Guzdial, M., & Palincsar, A. (1991). Motivating project-based learning: sustaining the doing, supporting the learning. Educational Psychologist, 26(3-4), 369-398.
  • Bourdieu, P. (1986). The forms of capital. In J. G. Richardson (Ed.), Handbook of Theory and Research for the Sociology of Education. Greenwood Press.
  • Bronfenbrenner, U. (1979). The ecology of human development: Experiments by nature and design. Harvard University Press.
  • Brookfield, S. D., & Preskill, S. (2005). Discussion as a way of teaching: Tools and techniques for democratic classrooms. Jossey-Bass.
  • Brookhart, S. M. (2008). How to give effective feedback to your students. ASCD.
  • Bruner, J. (1996). The culture of education. Harvard University Press.,
  • Buckingham, D. (2007). Digital media literacies: Rethinking media education in the age of the ınternet. Research in Comparative and International Education, 2(1), 43-55.
  • Caro, D. H., & Lenkeit, J. (2012). The role of socioeconomic status in student achievement: a review of literature. Educational Research Review, 7(1), 21-36. review of literature. Educational Research Review, 7(1), 21-36.
  • Castells, M. (2000). The rise of the network society. Blackwell Publishing.
  • Chen, L., Chen, P., & Lin, Z. (2020). Artificial ıntelligence in education: a review. IEEE Access, 8
  • Coleman, J. S. (1988). Social capital in the creation of human capital. American Journal of Sociology, 94, S95-S120. Sociology, 94, S95-S120.
  • Coombs, P. H., & Ahmed, M. (1974). Attacking rural poverty: How nonformal education can help. Johns Hopkins University Press.
  • Creswell, J. W. (2014). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. SAGE Publications. , Cronbach, L. J. (1988). Five perspectives on validity argument. In H. Wainer & H. Braun (Eds.), Test Validity. Erlbaum.
  • Darling-Hammond, L. (2000). Teacher quality and student achievement: a review of state policy evidence. Education Policy Analysis Archives, 8(1).
  • Darling-Hammond, L. (2000). Teacher quality and student achievement: A review of state policy evidence. Education Policy Analysis Archives, 8(1).
  • Darling-Hammond, L. (2010). The flat world and education: How America's commitment to equity will determine our future. Teachers College Press.
  • Deal, T. E., & Peterson, K. D. (1999). Shaping school culture: The heart of leadership. Jossey-Bass.
  • Dewey, J. (1916). Democracy and education. Macmillan.
  • Dewey, J. (1938). Experience and education. Kappa Delta Pi.
  • Durkheim, E. (1912). The elementary forms of the religious life. Allen & Unwin.
  • Erikson, E. H. (1968). Identity: Youth and crisis. Norton.
  • Fitzpatrick, J. L., Sanders, J. R., & Worthen, B. R. (2011). Program evaluation: Alternative approaches and practical guidelines. Pearson.
  • Freire, P. (1970). Pedagogy of the oppressed. Herder and Herder.
  • Gay, G. (2002). Preparing for culturally responsive teaching. Journal of Teacher Education, 53(2), 106-116.
  • Giddens, A. (2009). Sociology. Polity Press.
  • Goleman, D. (1995). Emotional ıntelligence. Bantam Books.
  • Greenhow, C., & Robelia, B. (2009). Old communication, new literacies: Social network sites as social learning resources. Journal of Computer-Mediated Communication, 14(4), 1130-1161.
  • Gresham, F. M., & Elliott, S. N. (1990). Social skills rating system. American Guidance Service.
  • Guskey, T. R. (2002). Professional development and teacher change. Teachers and Teaching: Theory and Practice, 8(3), 381-391.
  • Hoy, W. K., & Miskel, C. G. (2005). Educational administration: Theory, research, and practice. McGraw-Hill.
  • Johnson, D. W., & Johnson, R. T. (1989). Cooperation and competition: Theory and research. Interaction Book Company.
  • Johnson, D. W., & Johnson, R. T. (1989). Cooperation and competition: Theory and research. Interaction Book Company.
  • Lickona, T. (1991). Educating for character: how our schools can teach respect and responsibility. Bantam.
  • Lincoln, Y. S., & Guba, E. G. (1985). Naturalistic ınquiry. Sage Publications.
  • Maccoby, E. E. (1992). The role of parents in the socialization of children: An historical overview. Developmental Psychology, 28(6), 1006-1017.
  • Marrou, H. I. (1956). A history of education in antiquity. University of Wisconsin Press.
  • Marzano, R. J. (2003). Classroom management that works: Research-based strategies for every teacher. ASCD.
  • Merriam, S. B. (2009). Qualitative research: A guide to design and ımplementation. Jossey-Bass.
  • Mertens, D. M. (2010). Research and evaluation in education and psychology: Integrating diversity with quantitative, qualitative, and mixed methods. Sage Publications.
  • OECD. (2012). Equity and quality in education: supporting disadvantaged students and schools. OECD Publishing.
  • Palincsar, A. S. (1998). Social constructivist perspectives on teaching and learning. Annual Review of Psychology, 49(1), 345-375.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods. Sage Publications.
  • Putnam, R. D. (2000). Bowling alone: The collapse and revival of american community. Simon & Schuster.
  • Ribble, M. (2011). Digital citizenship in schools. International Society for Technology in Education.
  • Selwyn, N. (2012). Education in a digital world: Global perspectives on technology and education. Routledge.
  • Slavin, R. E. (1991). Cooperative learning: Theory, research, and practice. Prentice-Hall.
  • UNESCO. (2015). Global citizenship education: topics and learning objectives. UNESCO Publishing.
  • Vygotsky, L. S. (1978). Mind in society: The development of higher psychological processes. Harvard University Press.
  • Wentzel, K. R. (1999). Social-motivational processes and ınterpersonal relationships: Implications for understanding motivation at school. Journal of Educational Psychology, 91(1), 76-97.
  • Westheimer, J., & Kahne, J. (2004). What kind of citizen? The politics of educating for democracy. American Educational Research Journal, 41(2), 237-269.
  • Youniss, J., & Yates, M. (1997). Community service and social responsibility in youth. University of Chicago Press.
Toplam 62 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Sosyolojisi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Halil Ahmet Akbay 0009-0005-7954-1022

Yayımlanma Tarihi 28 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 12 Haziran 2024
Kabul Tarihi 27 Haziran 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Akbay, H. A. (2024). SOSYAL EĞİTİMİN TEORİK TEMELLERİ VE UYGULAMALARI: BİREYLERİN VE TOPLUMLARIN GELİŞİMİNDE KRİTİK BİR ARAÇ. Milli Kültür Araştırmaları Dergisi, 8(1), 87-104. https://doi.org/10.55774/mikad.1500118

MİLLİ KÜLTÜR ARAŞTIRMALARI DERGİSİ OLARAK TÜRK BİRLİĞİ KONGRELERİNE DESTEĞİMİZ SÜRMEKTEDİR. 



22-24 Aralık tarihlerinde Akdeniz'in İncisi Alanya'da gerçekleşen "V. Uluslararası Akdeniz Bilimsel Araştırmalar Kongresi"  dergimiz MİKAD ve Alanya Belediyesi'nin işbirliği ile gerçekleşmiştir. MİKAD olarak Türk bilim dünyasına katkı sunmaya devam etmekten onur duymaktayız.

















DERGİMİZİN TÜRK DÜNYASINA AKADEMİK BAKIŞI


Milli Kültür Araştırmaları Dergisi akademik yayın hayatı, "Turan Kurultayı" sonuçları ile paralel yöndedir ve bu hedefler doğrultusunda yayın yapmaktadır. 

Sonuç bildirgesi ana teması: Köklere inemezseniz göklere yükselemezsiniz..

Hedefi: 21. Yüzyıl Türk Asrı Olacaktır…

Macaristan’ın Başkenti Budapeşte yakınlarında Bugac’ta düzenlenen TURAN KURULTAYI’nda Türk soyundan gelen Macar, Azeri, Avar, Başkurt, Bulgar, Balkar, Buryat, Çuvaş, Gagavuz, Kabardino, Karaçay, Karakalpak, Kazak, Kırgız,Kumuk, Moğol, Nogay, Oğuz, Özbek, Tatar, Tuva, Türkmen, Uygur ve Yakut boyları bir araya gelerek aşağıdaki kararları almıştır…

1) Ümitlerimizi yeşerten Türk Devletler Teşkilatı’nın kurulması memnuniyetle karşılanmıştır.

2) Bütün dünyaya adından bahsettiren Türk Devletler Teşkilatı daha aktif hâle getirilmelidir.

3) Bu bağlamda Türk Devletler Teşkilatının ikinci ve üçüncü halkaları mutlaka kurulmalıdır.

4) Teşkilatın kurulacak ikinci ve üçüncü halkalarında, “Türk Devletler Teşkilatında biz neden yokuz” diyen pek çok devlet gibi, Balkanlar’dan Moğolistan’a, Uyguristan’dan-Kore’ye kadar bütün akraba toplulukları yer almalıdır.

5) Bunun dışında; Özellikle Balkan Türkleri olmak üzere, Kamboçya’dan-Sri Lanka Türklerine, Pakistan ve Himalaya’daki Türklerden, Girit Türklerine, Libya’da ki Türklerden-Irak’taki Türkmenelindeki Türklere, Romanya Türklerinden-Kırım’a, Nijer’de yaşayan Tuaregler’den-Doğu Afrika’da ve Ortadoğu’da yaşayan Osmanlı Türkü’nün torunlarına, Sibirya’dan Kafkaslara, Tacikistan’a kadar hiçbir oba ve aşiretleri dışarıda bırakmadan temsilci alınması zarûrî olmuştur.

6) İşte öyle bir yapıya büründürülecek Türk Devletler Teşkilatı’nın önemli çalışması hâline gelen TURAN KURULTAYI için teklifimiz; bundan böyle dönüşümlü olarak her iki yılda bir diğer Türk Cumhuriyetlerinin birinde, olimpiyat oyunlarıyla, ekonomik ve kültürel oturumlarıyla kısaca her yönüyle icrâ edilmelidir.

7) Bugün Türk Devletler Teşkilâtının kurulması gibi; Turan Birliğini kurma mücâdelesi için, tam 100 yıl önce şehit düştüğü 4 Ağustos 1922’ye kadar, işgaldeki Türk Devletlerini kurtararak TURAN bayrağı altında biraraya getirmek isteyen Enver Paşa unutulmamalıdır. Anıtı dikilmeli, hayatı ve mücadelesi film yapılarak gelecek nesillere aktarılmalıdır.

8)Türk Devletler Teşkilatının bünyesinde ortak ordu, ortak pazar ve ortak parlamento kurulmalı ve üçer aylık dönemlerde Macaristan Parlamentosunda toplanarak yapılan çalışmalar gözden geçirmelidir.

10) Yine TDT bünyesinde Türk Dünyası Stratejik Araştırmalar Merkezi ve Türk Dünyası Araştırmalar Enstitüsü,Türk Dünyası Akademisyenler Birliği, Türk Dünyası Tarım Birliği (hayvancılık dahil), Tür Dünyası Sağlık Teşkilatı ve Türk Dünyası Arama Kurtarma (TÜDAK) kurulmalıdır.

11) Türk Dünyası Ekomomik Formu iki yılda bir Türk Dünyasının kalbi konumundaki Aşkabat’ta yapılmalıdır.

12) Türk Dünyası Bilim Olimpiyatları iki yılda bir Özbekistan’da icra edilmelidir.

13) Türk Dünyası Uzay Araştımaları Enstitüsü kurularak Kazakistan’da her yıl toplanmalıdır.

14) Türk Teknofest Festivali her yıl Türkiye’de yapılmalıdır.

15)Türk Dünyası Yüksek Öğrenim Kurumu kurulmalı, Türk Dünyasındaki üniversitelerin denkliği için üniversitelerde ıslah çalışmaları yapılmalıdır.

16) Türk Dünyası Hekimler Birliği Kurularak her yıl Azerbaycan’da biraraya gelmelidir.

17) Türk Dünyası Bilim Ödülleri düzenlenmeli ve iki yılda bir yapılan Turan Kurultayında sahiplerine takdim edilmelidir.

18) Türk Dünyası Film Festivali ve Türk Dünyası Erovizyon Müzik yarışmaları dönüşümlü olarak Kırgızistan’da birer yıl arayla yapılarak dereceye girenlere ödülleri verilmelidir.

19) Merkezi İstanbul’da olan Türk Dünyası Belediyeler Birliği “iş birliği-güç birliği” kapsamında genişletilerek, en küçük belediyelere kadar bütün Türk Dünyasını kapsayacak şekilde dizayn edilmelidir.

20) Türk Dünyası Kültür, sanat, edebiyat çalıştayları yapılarak Türk Dünyasının ortak değerleri, özellikle Dede Korkut, Nasrettin Hoca, Atilla, Timur, Uluğ Bey, Ali Kuşçu gibi önemli şahsiyetler anlatılmalıdır.

21) “Tarihini bilmeyen milletlerin coğrafyasını başkaları çizer” düsturuyla, Türk Dünyası ortak tarihi yeniden yazılmalıdır. Bunun İçin “Millî Tatihçiler Şurâsı” âcilen kurulmalıdır.

22) Başta Doğu Türkistan olmak üzere Musul-Kerkük, Kıbrıs, Kırım, Batı Trakya gibi Türk Bölgelerinin statüleri uluslararası platformlarda sürekli dile getirilerek, layık oldukları konuma gelene kadar dünya gündeminde kalmaları sağlanmalıdır.

Bütün dünya bilmelidir ki, 21. Yüzyıl Türk Asrı Olacaktır.

Turan Kurultayı Bilim Kurulu


TURAN KURULTAYI SONUÇ BİLDİRGESİ..
Budapeşte, 13.08.2022