Bu çalışma Selçuklu ve Osmanlı dönemlerinde medrese sisteminin toplumsal yapıdaki rolünü ve medrese sistemindeki değişim çabalarını, özellikle Konya örneğinde incelemektedir. Ayrıca Cumhuriyet öncesi Konya’da eğitimin İslâmî karakterine dikkat çekilerek, çeşitli dinsel ve düşünsel geleneklerin Konya eğitimindeki yeri üzerinde durulmaktadır. Osmanlı dönemi medreselerinin ıslah çalışmalarına Konya’nın katkılarıyla ıslah çalışmalarının sonuçları ele alınmaktadır.
This study examines the role as well as the attept of reform in the regulation of madrasah on social structure in the Saljuk and Ottoman periods. It also deals with the role of various religious and thinking school in the educational structure in Konya and stresses Islamic characteristics of education in Konya before Turkish Republic. Finally it examines the contribute of Konya on attept of reform of madrasah in the Ottoman period and results of it.
Madrasah Konya reform in education Islamic characteristics of education.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2008 |
Gönderilme Tarihi | 5 Kasım 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 5 Sayı: 2 |