BibTex RIS Kaynak Göster

EXAMINATION OF THE RELATIONSHIP BETWEEN ORGANIZATIONAL TRUST AND COMMITMENT LEVEL OF PRIMARY SCHOOL TEACHERS

Yıl 2017, Cilt: 46 Sayı: 213, 37 - 66, 01.01.2017

Öz

The purpose of the study was to determine the relationship between primary school teachers’ organizational commitment levels and trust levels. The design of this research was the correlational model. The sample of this research was 805 primary school teachers. According to findings of this research, the school commitment levels of primary school teachers are quite high. There were significant differences in the organizational commitment levels of primary school teachers according to gender, seniority, seniority in the school, branch and graduate from faculty variables. The school trust levels of primary school teachers are quite high. There were also significant differences in the organizational trust levels of primary school teachers according to seniority, branch and graduation level variables. Also, there was a positive correlation between the levels of organizational commitment and trust of primary school teachers. In line with these results to improve commitment level of the new and young primary school teachers began to the profession and school it may be suggested to be organized positive working environments and orientation programs

İLKÖĞRETİM OKULU ÖĞRETMENLERİNİN ÖRGÜTSEL GÜVEN VE ADANMIŞLIK DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2017, Cilt: 46 Sayı: 213, 37 - 66, 01.01.2017

Öz

Araştırmanın amacı, ilköğretim okulu öğretmenlerinin güven düzeyleri ile adanmışlık düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmanın yöntemi ilişkisel tarama yöntemidir. Araştırmanın örneklemi, 805 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmanın bulgularına göre ilköğretim öğretmenlerinin örgütsel adanmışlık düzeyleri yüksek düzeyde bulunmuştur. İlköğretim öğretmenlerinin örgütsel adanmışlık düzeyleri cinsiyetine, mesleki kıdemlerine, kurumda çalışma süresine, branşına ve mezun olduğu fakülteye bakıldığında anlamlı bir farklılık göstermektedir. İlköğretim öğretmenlerinin okullarına duydukları güvenin oldukça yüksek olduğu tespit edilmişitr. İlköğretim öğretmenlerinin örgütsel güven düzeyleri mesleki kıdem, kurumda çalışma süresi ve branşlarına göre anlamlı fark göstermezken cinsiyet ve mezun olduğu fakülteye göre anlamlı farklılıklar göstermektedir. Aynı zamanda ilköğretim öğretmenlerinin örgütsel güven düzeyi ile örgütsel adanmışlık düzeyi arasında yapılan analizler sonucunda ilköğretim öğretmenlerinin genel örgütsel adanmışlık düzeyleri ile genel örgütsel güven düzeyleri arasında olumlu yönde orta düzeyde bir ilişki belirlenmiştir. Bu sonuçlar doğrultusunda okula ve mesleğe yeni başlayan öğretmenlerin adanmışlık düzeylerini geliştirmek için çalışma ortamları ve oryantasyon programları düzenlenmesi önerilebilir

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA79MG42GJ
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Esen Altunay Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 46 Sayı: 213

Kaynak Göster

APA Altunay, E. (2017). İLKÖĞRETİM OKULU ÖĞRETMENLERİNİN ÖRGÜTSEL GÜVEN VE ADANMIŞLIK DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. Milli Eğitim Dergisi, 46(213), 37-66.