The objective of this research is to determine the state of associating media literacy skills with Secondary Education (6, 7 and 8 classes) Turkish Lesson Curriculum (2006) in order to show that media literacy skills, importance of which is increasing all over the world, can be gained with native language (Turkish) education. Objectives and acquisitions of Secondary Education (6, 7 and 8 classes) Turkish Lesson Curriculum (2006) have been tried to be linked with media literacy skills with descriptive analysis by considering expert opinions and the place of media literacy skills in Turkish education have been scrutinized. At the end of the study, 9 (%81,8) out of 11 general aims which, take place in Secondary Education (6, 7 and 8 classes) Turkish Lesson Curriculum (2006), have been found associated with 4 main skills of media literacy. In total 153 (%86,4) out of 177 acquisition which, are belong to skill areas that take place in the curriculum such as listening/watching, speaking, reading and writing, have been seen at the level that can be associated with media literacy skills. When Turkish language skills areas are considered one by one; %74 of acquisition in listening/watching skills area, %90 of acquisition in speaking skill area, %84 of acquisition in reading skill area, 98% of acquisition in writing skill area have been seen as qualified enough to be associated with media literacy education
Bu araştırmanın amacı; tüm dünyada önemi giderek artan medya okuryazarlığı becerilerini İlköğretim (6, 7 ve 8. Sınıflar) Türkçe Dersi Öğretim Programı (2006) ile ilişkilendirerek, bu becerilerin ana dili eğitimi ile kazandırılabileceğini gösterebilmektir.İlköğretim (6, 7 ve 8. Sınıflar) Türkçe Dersi Öğretim Programı (2006) amaç ve kazanımları ile medya okuryazarlığı becerileri, uzman görüşlerinin de dikkate alındığı betimsel analizlerle ilişkilendirilmeye çalışılmış ve medya okuryazarlığı becerilerinin Türkçe eğitimindeki yeri irdelenmiştir.Araştırma sonunda, İlköğretim (6, 7 ve 8. Sınıflar) Türkçe Dersi Öğretim Programında (2006) yer alan 11 genel amacın 9’u (%81,8), medya okuryazarlığı dört temel becerisi ile ilişkili bulunmuştur. Genel olarak değerlendirildiğinde programda yer alan dinleme/izleme, konuşma, okuma ve yazma beceri alanlarına ait toplam 177 kazanımdan 153’ünün (%86,4) medya okuryazarlığı becerileri ile ilişkilendirilebilecek düzeyde olduğu görülmüştür. Türkçe dil beceri alanları tek tek dikkate alındığında; dinleme/izleme beceri alanındaki kazanımlarının %74’ünün, konuşma beceri alanındaki kazanımların %90’ının, okuma beceri alanındaki kazanımların %84’ünün, yazma beceri alanındaki kazanımların ise %98’inin medya okuryazarlığı eğitimi ile ilişkilendirilebilecek nitelikte olduğu görülmüştür
medya ve eğitim medya okuryazarlığı medya okuryazarlığı becerileri Türkçe eğitimi
Diğer ID | JA25DA97VV |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 45 Sayı: 212 |