BibTex RIS Kaynak Göster

THE OPINIONS OF PRIMARY AND SECONDARY STAGE PRIMARY SCHOOL PUPILS ABOUT THEIR SCHOOL

Yıl 2016, Cilt: 45 Sayı: 209, 47 - 58, 01.01.2016

Öz

The aim of this study is to determine the thoughts of primary and secondary stage students who receive education at a state primary school about administration, education and teaching, teaching materials, physical strcture and social facilities and to detect whether there is a difference between them. The data has been gathered via “Determination questionnaire of primary and secondary stage students’ opinions about their school”. The questionnaire consists of 12 question items that will be answered by marking and 3 with classical way. The survey data is gathered from the results of a questionnaire applied to the 4th, 6th and 8th grade students who receive education at a state school in Ankara province. 90 students constitute the study group of the research. In the of the study, opinions of pupils who receive eduation at a state primary school about their school are revealed. In the end of the study, it has been revealed that in the order of priorities starting with teachers’ behaviors and then the education environment’s being equipped and adequate in terms of both physically and equipments, bringing education and teaching activities into a joyful state according to the expectaitons and learning conditions of students, preventing negative student behaviors etc. circumstances are effective in developing positive attitudes towards school. According to the results of the study, the proposals brought forward are as schools should be retrofitted physically, teachers should be well-supported as to supply with the expectations of pupils pedagocilaly, they should increase the variety of teaching methods anf techniques thus bring the lessons pleasurable and deal with students problems intimately, movement areas should be created in schools for students

İLKÖĞRETİM I. VE II KADEME ÖĞRENCİLERİNİN OKULLARI HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİ

Yıl 2016, Cilt: 45 Sayı: 209, 47 - 58, 01.01.2016

Öz

Bu araştırmanın amacı bir devlet ilköğretim okulunda öğrenim gören I. ve II. kademe öğrencilerinin okulları hakkındaki yönetim, eğitim öğretim, öğretim materyalleri, fiziksel yapı ve sosyal imkanlar ile ilgili düşüncelerini belirlemek ve aralarında bir fark olup olmadığını saptamaktır. Veriler “I. ve II. kademe öğrencilerinin okulları hakkındaki düşüncelerini belirleme anketi” ile elde edilmiştir. Ölçek 12 adet işaretleme yolu ile ve 3 adet klasik yolla cevaplanacak soru maddesinden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri Ankara ili merkezindeki bir devlet okulunda öğrenim gören 4, 6, 8. sınıf öğrencilerine uygulanan anket sonuçlarından elde edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 90 öğrenci oluşturmaktadır. Bu araştırma da bir devlet ilköğretim okulunda öğrenim gören öğrencilerin okullarına ilişkin görüşleri ortaya çıkarılmıştır. Araştırma sonucunda, başta öğretmen davranışları olmak üzere, önem sırasına göre eğitim ortamının gerek fiziksel olarak gerekse araç gereç açısından donanımlı ve yeterli olması, eğitim öğretim faaliyetlerinin öğrencilerin beklenti ve öğrenme durumlarına göre zevkli hâle getirilmesi, olumsuz öğrenci davranışlarının önlenmesi vb. durumların okula karşı olumlu görüş geliştirmede etkili olduğu görülmüştür. Araştırma sonuçlarına dayalı olarak, okullar fiziksel olarak iyileştirilmeli, öğretmenler pedagojik olarak öğrencilerin beklentilerini karşılayacak yeterli donanıma sahip olmalı, öğretim yöntem ve tekniklerinin çeşitliliğini artırarak dersleri zevkli hâle getirmeli ve öğrenci sorunlarıyla yakından ilgilenmeli, okullarda öğrencilere hareket alanları yaratılmalı vb. şeklinde öneriler geliştirilmiştir

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA76AB65EE
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Sakine Kaya Bu kişi benim

Fatih Kaya Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 45 Sayı: 209

Kaynak Göster

APA Kaya, S., & Kaya, F. (2016). İLKÖĞRETİM I. VE II KADEME ÖĞRENCİLERİNİN OKULLARI HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİ. Milli Eğitim Dergisi, 45(209), 47-58.