impact of school libraries. The technological improvements, the changes in the information field has affected the paradigm of libraries. The education world (k- 12) and the school libraries have adapted their mission and goals to a new world, participatory and a creative style. Likewise the school librarian or the teacher librarian’s qualifications and the resposibilities have increased. A scho- ol library can be launched, but without a teacher librarian, a school library and the programmes cannot survive. The teacher librarians’ role in setting up a dynamic collection, the impact on reading skills and activities are indisputable. S/he can also collaborate with other teachers in orientation, information lite- racy, academic honesty, digital citizenship, makerspaces and technological sup- port
Bu çalışmada okul kütüphanelerinin önemine, işlevlerineve etkilerine değinilmiştir. Teknoloji alanındaki gelişmeler ve bilgidünyasındaki değişiklikler kütüphanelerin paradigmasında da dönüşümlere yol açmıştır. Eğitim camiası (k-12) ve okul kütüphaneleri misyon ve amaçlarını yenilikçi, katılımcı ve yaratıcı anlayışlara göre yeniden düzenlemişlerdir. Doğal olarak okul kütüphanecisi ya da kütüphane öğretmeninin nitelikleri ve sorumlulukları da artış göstermiştir.Okul kütüphanesi, kütüphane öğretmeni olmadan kurulabilir amayaşaması ve kütüphane programlarının sürdürülebilir kılınması mümkün değildir. Kütüphane öğretmeninin gerek dinamik bir koleksiyonoluşturmasındaki, gerekse okuma becerileri ve etkinliklerindeki rolütartışılmaz. Bunların yanı sıra kütüphane öğretmeni diğer branş öğretmenleriyle işbirlikçi yaklaşım sergileyerek bir çok derse katkıda bulunabilir; hem öğretmenleri hem de öğrencileri yeni gelişmeler konusunda aydınlatabilir; kütüphaneyi tanıtım , bilgi okuryazarlığı, akademikdürüstlük, dijital vatandaşlık, yaratım atölyeleri ve teknolojik destekgibi alanları işleyebilir
Diğer ID | JA76DZ29GS |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 45 Sayı: 208 |