BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRETMENLERİN OKUL ZÜMRE ÖĞRETMENLER KURULLARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2015, Cilt: 45 Sayı: 205, 26 - 43, 01.01.2015

Öz

Bu araştırmada okul zümre öğretmenler kurulu uygulamasında öngörülmesiistenilen durum ile mevcut durumun, eğitimcilerin görüşleri doğrultusuna karşılaştırarak değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma, nitel bir durum çalışması olup, “içiçe geçmiş tek durum” deseni kullanılmıştır. Çalışma, Konya il milli eğitim müdürlüğüne bağlı 32 okulda görev yapan 64 kadrolu ve bulunduğu okulda en az iki yıl görevyapan öğretmen üzerinde yapılmıştır. Veriler yarı-yapılandırılmış görüşme ile toplanmıştır. Elde edilen veriler tümevarımcı içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırmadaöğretmenler, genellikle zümrelerin etkili çalışmasının, eğitim ve öğretim çalışmalarınınbaşarısında önemli bir işlevi olduğunu, okul yöneticilerinin, zümrelerin oluşturulmasıve işletilmesinde etkin eğitimsel liderlik göstermediklerini, zümre başkanlarının, seçilmesi, çalışmaların yönlendirilmesi ve değerlendirilmesi konularında eksikliklerininbulunulduğunu, zümre çalışmalarının, olması gerektiği gibi planlanmadığını ve yapılmadığını, okullarda zümre üyelerinin birlikte çalışmalarına imkân sağlayacak ortamların bulunmadığını, zümre çalışmalarının nasıl yapılması gerektiği konusunda iyi örneklerin bulunmadığını ya da var olanların paylaşılmadığını, zümrede bulunan öğretmenlerin başarı ya da başarısızlıklarının yeterince değerlendirilmediğini algılamaktadırlar

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA77FZ44SB
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Süleyman Göksoy Bu kişi benim

Şenyurt Yenipınar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 45 Sayı: 205

Kaynak Göster

APA Göksoy, S., & Yenipınar, Ş. (2015). ÖĞRETMENLERİN OKUL ZÜMRE ÖĞRETMENLER KURULLARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Milli Eğitim Dergisi, 45(205), 26-43.