BibTex RIS Kaynak Göster

6, 7 ve 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN FEN DERSLERİNİ YAPILANDIRMACI ÖĞRENME ANLAYIŞI AÇISINDAN ALGILAMALARI

Yıl 2015, Cilt: 45 Sayı: 205, 112 - 124, 01.01.2015

Öz

Bu araştırmanın amacı 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin fen derslerini yapılandırmacı öğrenme anlayışı açısından nasıl algıladıklarını belirlemektir.Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın verileri 2012-2013 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde 384 öğrenciden “Yapılandırmacı ÖğrenmeOrtamı Ölçeği” kullanılarak elde edilmiştir. Bu ölçek, Taylor ve Fraser tarafından 1991 yılında geliştirilmiş ve Taylor, Fraser ve Fisher tarafından 1997 yılındayenilenmiştir (Küçüközer, Kırtak-Ad, Ayverdi ve Eğdir, 2012). Türkçe uyarlaması Küçüközer vd. (2012) tarafından yapılan ölçek dünyayı öğrenme, bilimiöğrenme, düşünceleri ifade etmeyi öğrenme, öğrenmeyi öğrenme ve iletişimkurmayı öğrenme alt boyutlarından oluşmaktadır. Verilerin analizinde SPSSpaket programı kullanılmıştır. Öğrencilerin ölçeğe vermiş oldukları cevaplarbetimsel ve kestirimsel istatistiklerle analiz edilmiştir. Araştırma sonucundadüşünceleri ifade etmeyi öğrenme ve öğrenmeyi öğrenme alt boyutlarına aitortalamaların diğer alt boyutlara ait ortalamalara göre daha düşük olduğu belirlenmiştir. Farklı sınıf seviyelerindeki öğrenciler dersleri yapılandırmacı öğrenme anlayışı açısından benzer şekilde algılarken, kız öğrenciler erkek öğrencilere göre dersleri daha yapılandırmacı olarak algılamaktadırlar

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA82YD46EY
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

M Ertaç Atila Bu kişi benim

M Diyaddinyaşar Bu kişi benim

Murat Yıldırım Bu kişi benim

Mustafa Sözbilir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 45 Sayı: 205

Kaynak Göster

APA Atila, M. E., Diyaddinyaşar, M., Yıldırım, M., Sözbilir, M. (2015). 6, 7 ve 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN FEN DERSLERİNİ YAPILANDIRMACI ÖĞRENME ANLAYIŞI AÇISINDAN ALGILAMALARI. Milli Eğitim Dergisi, 45(205), 112-124.