BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRETMEN ADAYLARININ FEN ÖĞRETİMİ ÖZ-YETERLİK İNANÇLARI İLE TUTUMLARININ ÖĞRENME STİLLERİNE GÖRE ANALİZİ

Yıl 2015, Cilt: 45 Sayı: 205, 125 - 149, 01.01.2015

Öz

Bu araştırma fen bilgisi öğretmen adaylarının fen bilgisi öğretimineyönelik öz-yeterlik inançları ile tutumlarını öğrenme stillerine göre analiz etmekamacı ile yapılmıştır. Araştırma Ankara ili içerisinde yer alan 3 devlet üniversitesindeki 1., 2., 3. ve 4. sınıf toplam 902 fen bilgisi öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir.Veriler fen bilgisi öğretimi öz-yeterlik inancı ölçeği, fen bilgisi öğretimi tutum ölçeği ve öğrenme stilleri envanteri kullanılarak toplanmıştır.Araştırma sonuçları öğretmen adaylarının fen bilgisi öğretimi öz-yeterlik inançlarının iyi seviyede olduğunu ve fen öğretimine karşı pozitif tutum geliştirdiğini göstermiştir. Ayrıca araştırmada öğretmen adaylarının fen öğretimine yönelik tutumlarının ve öz-yeterlik inançlarının öğrenme stillerine göre farklılaştığıtespit edilmiştir. Bu sonuçlara göre; yerleştiren ve ayrıştıran öğrenme stilinesahip öğretmen adaylarının fen öğretimine yönelik tutum puanları ortalamalarının özümseyen ve değiştiren öğrenme stiline sahip öğretmen adaylarınındaha yüksek olduğu belirlenmiştir. Ayrıca ayrıştıran öğrenme stilindeki öğretmen adaylarının fen bilgisi öğretimine yönelik öz-yeterlik inanç puanları ortalamalarının özümseyen öğrenme stilindeki öğretmen adaylarının puanlarındandaha yüksek olduğu belirlenmiştir

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA68JZ97KE
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Pınar Fettahlıoğlu Bu kişi benim

Fatih Matyar Bu kişi benim

Gülay Ekici Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 45 Sayı: 205

Kaynak Göster

APA Fettahlıoğlu, P., Matyar, F., & Ekici, G. (2015). ÖĞRETMEN ADAYLARININ FEN ÖĞRETİMİ ÖZ-YETERLİK İNANÇLARI İLE TUTUMLARININ ÖĞRENME STİLLERİNE GÖRE ANALİZİ. Milli Eğitim Dergisi, 45(205), 125-149.