BibTex RIS Kaynak Göster

COĞRAFYA EĞİTİMİNDE AKTİF ÖĞRENME VE ÖĞRENCİ MERKEZLİ YAKLAŞIMA TARİHTEN İKİ ÖRNEK

Yıl 2015, Cilt: 45 Sayı: 205, 150 - 169, 01.01.2015

Öz

Bu çalışmada, öğrencilerin öğrenme sürecinde edindikleri bilgilerinanalizini, sentez ve değerlendirmesini yaparak, kendilerine ait davranış geliştirmeleri anlamına gelen ve günümüzde sıkça kullanılan aktif öğrenme ve öğrenci merkezli yaklaşıma göre kaleme alınmış iki adet ders planı örneği “dokümananalizi” tekniği ile analiz edilmiştir. İncelenen ilk ders planı İhsan Sungu tarafından hazırlanan nüfussayımının yapılacağı tarihten bir hafta önce ilkokulların ikinci ve üçüncü sınıflarında Hayat Bilgisi, Türkçe ve Hesap derslerinde; dördüncü ve beşinci sınıflarda Yurt Bilgisi, Lisan ve Hesap derslerinde uygulanacak olan “Tahrir-iNüfus Mihverinde Dersler” başlıklı ders planıdır. İkinci ders planı ise Faik Reşit Unat tarafından yazılan ve ilkokullardasosyal bilgiler dersinde uygulanmak üzere öğretmenlere önerilen “HerkesinNelere İhtiyaçı Vardır?” başlıklı ders planıdır

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA75BM48BY
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Niyazi Kaya Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 45 Sayı: 205

Kaynak Göster

APA Kaya, N. (2015). COĞRAFYA EĞİTİMİNDE AKTİF ÖĞRENME VE ÖĞRENCİ MERKEZLİ YAKLAŞIMA TARİHTEN İKİ ÖRNEK. Milli Eğitim Dergisi, 45(205), 150-169.