BibTex RIS Kaynak Göster

Medya Okuryazarlığı, Televizyon Dizileri

Yıl 2015, Cilt: 45 Sayı: 205, 179 - 191, 01.01.2015

Öz

MEDYA OKURYAZARLIĞININ ÖĞRENCİLERİN TEL VİZYON DİZİLERİNDEKİ MESAJLARI ALGILAMLARINA ETKİSİ

Yıl 2015, Cilt: 45 Sayı: 205, 179 - 191, 01.01.2015

Öz

Bu araştırmanın amacı, medya okuryazarlığı dersinin, ortaokul öğrencilerinin televizyon dizilerindeki mesajları algılamalarına etkisini belirlemektir.Araştırmada, öntest- sontest kontrol gruplu deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini 2009- 2010 eğitim- öğretim yılındaÇanakkale il merkezindeki Merkez İlköğretim Okulu ve İstiklal İlköğretimOkulu 6. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırma örneklemini evrendenyansız atama yolu ile seçilen 20 deney ve 20 kontrol grubu öğrencisi oluşturmaktadır. Medya okuryazarlığı dersini seçmeli ders olarak alan deney grubuöğrencileriyle 12 ders saati süren “Televizyon” ve “Televizyon, Aile Çocuk”üniteleri, teknoloji destekli sınıfta yapılandırmacı anlayış çerçevesinde işlenmiş;deney ve kontrol grubuna öntest ve sontest olarak “Medya OkuryazarlığıFormu” uygulanmıştır. Bulgular incelendiğinde, deney grubu öğrencilerininmedya okuryazarlığı eğitiminden sonra televizyon dizlerinin “kurgulanmışlık”boyutunun bilincine vardıkları söylenebilir. Araştırmada, medya okuryazarlığıeğitimi alan öğrencilerin medyayı analiz becerilerinin medya okuryazarlığı eğitimi almayan öğrencilere göre anlamlı şekilde farklılaştığı sonucunaulaşılmıştır

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA73VA82ZG
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Fatih Güner Bu kişi benim

Salih Zeki Genç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 45 Sayı: 205

Kaynak Göster

APA Güner, F., & Genç, S. Z. (2015). MEDYA OKURYAZARLIĞININ ÖĞRENCİLERİN TEL VİZYON DİZİLERİNDEKİ MESAJLARI ALGILAMLARINA ETKİSİ. Milli Eğitim Dergisi, 45(205), 179-191.