BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRETMEN ADAYLARININ TÜRKÇENİN KULLANIMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ: FENOMENOLOJİK BİR ANALİZ

Yıl 2014, Cilt: 44 Sayı: 203, 23 - 36, 01.07.2014

Öz

Bu araştırmanın amacı, Türkçe öğretmeni adaylarının Türkçenin kullanımıyla ilgili güncel sorunları üzerine görüşlerini almak ve öne çıkan en önemli sorunlar üzerinde değerlendirmelerde bulunmaktır. Araştırmada nitel araştırma yaklaşımı çerçevesinde görüşme yöntemi kullanılmıştır. Araştırma (…) Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğrenimlerini sürdüren 72 Türkçe öğretmeni adayından oluşan bir çalışma grubu üzerinden yürütülmüştür. Çalışma grubu,amaçlı ve kümeleme örnekleme yöntemleriyle oluşturulmuştur. Öğretmenadaylarından görüşme soruları ile elde edilen verilerin analizinde nitel araştırma veri analiz biçimlerinden içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Elde edilensonuçlara göre, çalışma grubundaki öğretmen adayları Türkçenin en önemlisorununu “Türkçenin özensiz ve yanlış kullanımı, (n=21; %29,17)”, olarakbelirtmişlerdir. Elde edilen verilerden hareketle ortaya konulan bu sorunlarıortaya çıkaran temel sebepler; toplumda dil bilincinin oluşmamış olması,Türkçenin eğitimini verecek öğretmenlerin nitelikli yetiştirilmemesi, kitle iletişim araçlarında Türkçenin kullanımında titiz davranılmaması ve çocukların dilidoğru kullanmalarında ailelerin sorumlu davranmaması olarak belirlenmiştir.Öğretmen adayları bu sorunların ortadan kaldırılması için birtakım önerilerdede bulunmuşlardır

Yıl 2014, Cilt: 44 Sayı: 203, 23 - 36, 01.07.2014

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA38YS85HB
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ali Göçer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 44 Sayı: 203

Kaynak Göster

APA Göçer, A. (2014). ÖĞRETMEN ADAYLARININ TÜRKÇENİN KULLANIMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ: FENOMENOLOJİK BİR ANALİZ. Milli Eğitim Dergisi, 44(203), 23-36.