BibTex RIS Kaynak Göster

ORTAOKULLARDA TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİNDE ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ AÇISINDAN SINAİ MÜLKİYETİN ÖNEMİ

Yıl 2014, Cilt: 44 Sayı: 203, 148 - 169, 01.07.2014

Öz

Yaratıcılık, özgünlük, pratik zeka, orijinal fikirlilik, hür ve bilimseldüşünme. Önceden adı bile geçmeyen bu özellikler artık günümüzde değerli vetercih edilen kişilik özellikleridir. Bilgi Çağına doğru, ülkemizin geleceği içinTürk Milli Eğitiminin genel amaçlarında da belirtilen bu özelliklere sahip bireyler yetiştirmek gerekmektedir. Bu gereklilik okullarda Teknoloji ve Tasarım dersini zorunlu kılmıştır. Teknoloji ve Tasarım dersinde öğrencilerin, merak eden,gözlem ve araştırmaya hevesli, özgün fikirler üretmeleri amaçlanmaktadı rBu araştırmanın amacı, ortaokullarda teknoloji ve tasarım dersinde
öğretmen ve öğrenci açısından sınai mülkiyetin önemi hakkında öğretmen ve
öğrencilerin düşünce ve yorumlarını almak ve bir sonuca varmaktır. Anket tekniği
ile elde edilen veriler SPSS programında analiz edilerek sonuçlara ulaşılmıştır.
Anket sonuçlarına göre; Endüstriyel Teknoloji Eğitimi mezunu öğretmenlerin
diğer bölüm mezunu öğretmenlere göre Sınai Mülkiyet konusundaki
farkındalıklarının daha yüksek olduğu görülmüştür. İstatistiksel grup ortalamalarının
anlamlı bir sonuç olduğu görülmüştür. Öğrencilerde ise sınai mülkiyetin
önemi konusu ele alındığı zaman 8. Sınıf öğrencilerinin diğer alt sınıf
öğrencilerine oranla konuya daha hakim olduğu görüldü.

Yıl 2014, Cilt: 44 Sayı: 203, 148 - 169, 01.07.2014

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA52VF37FF
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Orhan Erdem Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 44 Sayı: 203

Kaynak Göster

APA Erdem, O. (2014). ORTAOKULLARDA TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİNDE ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ AÇISINDAN SINAİ MÜLKİYETİN ÖNEMİ. Milli Eğitim Dergisi, 44(203), 148-169.