BibTex RIS Kaynak Göster

İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN, EFQM LİDERLİK KRİTERLERİNİ GERÇEKLEŞTİRME DÜZEYLERİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2013, Cilt: 43 Sayı: 197, 38 - 50, 01.01.2013

Öz

Bu araştırmanın temel amacı, ilköğretim okulu müdürlerinin, EFQMliderlik kriterlerini ne düzeyde gerçekleştirdiklerine ilişkin öğretmen görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın modeli, betimsel tarama modelidir. 2010–2011öğretim yılında Erzurum ili merkez ilçelerinden Palandöken, Yakutiye veAziziye ilçelerindeki ilköğretim okullarında görev yapan 3205 öğretmen, çalışmanın evrenini oluşturmaktadır. Bu evrenden 756 kişiye veri toplama aracıuygulanmıştır. Veri toplama aracını gönüllü ve yönergeye uygun biçimde eksiksiz olarak tamamlayan 557 kişi çalışmanın örneklemini oluşturmuştur.Araştırmanın veri toplama aracı, katılımcı öğretmenlerin kişisel özelliklerinibelirlemeyi amaçlayan beş soru ile Avrupa Kalite Yönetimi Liderlik KriterleriÖlçeğidir. İstatistiksel analizler için T- testi ve ANOVA kullanılmıştır.Analizlerde anlamlılık düzeyi .05 olarak kabul edilmiştir. İlköğretim okulumüdürlerinin EFQM liderlik kriterlerini ne düzeyde gerçekleştirdiklerine ilişkinöğretmen görüşlerinin cinsiyetlerine, branşlarına, öğrenim düzeylerine, mezunoldukları yükseköğrenim kurumu türlerine ve mesleki kıdemlerine göre istatistiksel anlamda farklılık göstermediği ve öğretmenlerin okul müdürlerininEFQM liderlik kriterlerini çok düzeyinde ( X=3.62) gerçekleştirdikleri görüşünde oldukları belirlenmiştir

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA85TB83TU
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Necdet Konan Bu kişi benim

Metin Kırbaç Bu kişi benim

Ali Kış Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 43 Sayı: 197

Kaynak Göster

APA Konan, N., Kırbaç, M., & Kış, A. (2013). İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN, EFQM LİDERLİK KRİTERLERİNİ GERÇEKLEŞTİRME DÜZEYLERİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. Milli Eğitim Dergisi, 43(197), 38-50.