Akademik başarı ile bazı psikolojik değişkenler arasında ilişki vardır.
Bu çalışmada psikolojik değişkenlerden motivasyon ve duygusal zeka ile akademik
başarı arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Araştırma grubu, Trabzon ilindeki
farklı okullarda öğrenim gören 407 (Kız: 171, Erkek: 236) ortaöğretim öğrencisinden
oluşmaktadır. Verilerin toplanmasında Bilgi Toplama Formu,
Akademik Motivasyon ve Duygusal Zeka ölçekleri kullanılmıştır. Veri analizleri,
çoklu doğrusal regresyon analizi, bağımsız t testi ve ANOVA teknikleri kullanılarak
yapılmıştır. Araştırma sonuçları, duygusal zekanın ve motivasyonun
ortaöğretim öğrencilerinin akademik başarılarını anlamlı düzeyde açıkladığını
göstermiştir. Kız öğrencilerin duygusal zeka ve akademik başarı puanlarının
erkek öğrencilerin puanlarından anlamlı düzeyde yüksek olduğu saptanmıştır.
Sınıf düzeyi arttıkça motivasyon ve akademik başarı puanlarının düştüğü gözlenmiştir.
Öğrencilerin akademik başarı puanlarının okudukları okul türlerine
bağlı olarak anlamlı düzeyde farklılaştığı tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlardan
bir kısmının literatür bulguları ile benzer bir kısmının ise farklı olduğu
görülmüştür.
Diğer ID | JA66YR63YT |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 43 Sayı: 197 |