BibTex RIS Kaynak Göster

SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ SES TEMELLİ CÜMLE YÖNTEMİNİN YETİŞKİNLERE UYGULANMASINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN ANALİZİ

Yıl 2013, Cilt: 43 Sayı: 197, 114 - 128, 01.01.2013

Öz

Bu çalışma yetişkinlere yönelik uygulanmakta olan ses temeli cümleyöntemine (STCY) ilişkin öğretmen adaylarının görüşlerini tespit etmeyi amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda verilerin toplanmasında yapılandırılmamışgörüşme yöntemi kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde içerik analizi yönteminden yararlanılmıştır. Araştırma 2010–2011 öğretim yılında Kırıkkale Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı üçüncü sınıf öğrencilerinden, yetişkinlere okuma yazma öğretimini gerçekleştiren 28 katılımcı ile yapılmıştır.Çalışmada şu sonuçlara ulaşılmıştır: Katılımcılar, STCY’nin yetişkinlere okumayazma öğretiminde kullanılabilir bir yöntem olduğunu, öğrenme sürecindesınırlı kolaylıklar sağlamasına karşın pek çokta zorlukları beraberinde getirdiğini, kalıcı öğrenmeyi ve öğrenme hızını pozitif yönde etkilediği şeklinde görüşortaya koymuşlardır

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA94YT67PC
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Metin Elkatmış Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 43 Sayı: 197

Kaynak Göster

APA Elkatmış, M. (2013). SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ SES TEMELLİ CÜMLE YÖNTEMİNİN YETİŞKİNLERE UYGULANMASINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN ANALİZİ. Milli Eğitim Dergisi, 43(197), 114-128.