BibTex RIS Kaynak Göster

YENİ MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMLARI İLE İLGİLİ ARAŞTIRMALAR İÇİN 5N- 1K: LİSANSÜSTÜ TEZLER

Yıl 2013, Cilt: 43 Sayı: 197, 209 - 227, 01.01.2013

Öz

Bu çalışmanın amacı, 2005-2010 yılları arasında yeni matematik öğretimprogramları (ilköğretim ve ortaöğretim) ile ilgili olarak tamamlanmış yükseklisans ve doktora tezlerindeki eğilimleri belirlemektir. Çalışma analitik araştırma desenlerinden doküman analizi yöntemi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Bubağlamda 85 lisansüstü tez 5N-1K soruları kullanılarak incelenmiştir. Dokümananalizi sonucunda araştırmacıların çoğunlukla ilköğretim matematik programıüzerinde çalıştıkları ve araştırmalarında öğretim programının bütününe odaklandıkları belirlenmiştir. Araştırma sayısının 2008 yılına kadar artış gösterdiği,çalışma sayısının, coğrafi bölgeler açısından bakıldığında, homojen bir dağılımgöstermediği ortaya çıkmıştır. Ayrıca araştırmacıların nicel araştırma desenini,özellikle betimsel araştırma türlerinden biri olan tarama yöntemini ve veri toplama metodu olarak anket kullanımını daha fazla tercih ettikleri anlaşılmıştır.Araştırma amaçlarının ise belirlemek, programı değerlendirmek, yeni yöntemve yaklaşımlar, öğretim materyalleri ve karşılaştırma şeklinde adlandırılantemalar altında toplanabildiği anlaşılmıştır. Ek olarak incelenen lisansüstü tezlerin yazarlarının büyük bir çoğunluğunun öğretmen olduğu ortaya çıkmıştır

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA96YR34PZ
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Meral Cansiz Aktaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 43 Sayı: 197

Kaynak Göster

APA Aktaş, M. C. (2013). YENİ MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMLARI İLE İLGİLİ ARAŞTIRMALAR İÇİN 5N- 1K: LİSANSÜSTÜ TEZLER. Milli Eğitim Dergisi, 43(197), 209-227.