BibTex RIS Kaynak Göster

TEKNİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME STİLLERİNİN GREGORC ÖĞRENME STİLİ MODELİYLE İNCELENMESİ (GAZİ ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ)

Yıl 2012, Cilt: 42 Sayı: 196, 188 - 210, 01.10.2012

Öz

Bu çalışmanın temel amacı; teknik öğretmen adaylarının öğrenme stillerini farklı değişkenlere göre Gregorc öğrenme stili modeliyle incelemektir.Çalışma betimsel tarama modeli kullanılarak hazırlanmıştır. Veri toplama aracıolarak “Gregorc Öğrenme Stili Ölçeği” ve “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır.Ölçeğin Cronbach-Alpha Güvenirlik Katsayıları Somut Ardışık Öğrenme Stiliiçin ,76, Soyut Ardışık Öğrenme Stil için ,72, Somut Random Öğrenme Stili için,75 ve Soyut Random Öğrenme Stili için ,80 olarak belirlenmiştir. Çalışma grubunu 2009–2010 eğitim-öğretim yılında, Gazi Üniversitesi Teknik EğitimFakültesinin farklı bölümlerinde eğitimlerine devam eden öğretmen adaylarıoluşturmuştur. Veriler betimsel istatistikler, çoklu regresyon analizi ve kay-karetesti kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmada elde edilen bazı sonuçlara göre;teknik öğretmen adaylarının en fazla Soyut Ardışık öğrenme stilini kullandıkları belirlenirken, öğrenme stilleri arasındaki farklılığın istatistiksel olarak anlamlı olduğu bulunmuştur. Cinsiyet ve I.öğretim-II.öğretim türleri değişkenlerinegöre öğretmen adaylarının öğrenme stillerinde görülen farklılığın istatistikselolarak anlamlı olduğu belirlenirken, genel akademik başarı, sınıf ve ortaöğretimtürü değişkenlerine göre belirlenen değişikliğin istatistiksel olarak anlamlıolmadığı tespit edilmiştir. Diğer taraftan değerlendirmeler, sadece cinsiyetdeğişkeninin öğrenme stilini pozitif yönde ve anlamlı düzeyde yordadığınıortaya koyarken, bu kapsamda cinsiyet değişkeninin en fazla Soyut Ardışıköğrenme stilindeki toplam varyansın % 4,2’ini açıkladığı belirlenmiştir

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA25TE62HU
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Harun Şahin Bu kişi benim

Gülay Ekici Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 42 Sayı: 196

Kaynak Göster

APA Şahin, H., & Ekici, G. (2012). TEKNİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME STİLLERİNİN GREGORC ÖĞRENME STİLİ MODELİYLE İNCELENMESİ (GAZİ ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ). Milli Eğitim Dergisi, 42(196), 188-210.