BibTex RIS Kaynak Göster

STRATEJİK PLANLAMA UYGULAMALARINA İLİŞKİN İLK VE ORTA ÖĞRETİM OKULU ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2012, Cilt: 42 Sayı: 195, 67 - 90, 01.07.2012

Öz

Bu araştırmanın amacı, ilk ve orta öğretim okullarının stratejik planlama açısından durumlarını incelemektir. 51 okulda toplam 517 öğretmendenanket verileri toplanmıştır. Öğretmenlerin yaklaşık % 80’i Stratejik planlamanınnasıl yapılması gerektiğini bilmediklerini ifade etmişlerdir. Öğretmenlerin engüçlü yön olarak gördükleri durum “Okulumuzda deneyimli ve nitelikli öğretmenlere yeterince sahibiz” görüşüdür. Öğretmenlerin en çok zayıf yön gördükleri maddeler çiftli öğretim yapılması, laboratuar vb. imkanların yeterli olmadığı ve sınav sonuçlarında başarı oranının düşük çıkmasıdır. En büyük fırsat olarak öğretmenler “Üniversiteden gerektiğinde seminer vb. yardım alabiliriz” enbüyük tehdit olarak “Ödenekler yeterli değildir” görüşlerini belirtmişlerdir.Öğretmenler okulların kendi stratejik planlarını kendilerinin hazırlamalarıgerektiğini düşünmektedirler. Ayrıca bu konuda eğitime ihtiyaçları olduklarınıaçıkça belirtmişlerdir. Öğretmenlerin yaklaşık %75’i okulun performansınıdeğerlendirmeyi bilmediklerini ve bu konuda eğitime ihtiyaçları olduğunuaçıklamışlardır

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA78PR44UY
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Tuğba Yanpar Yelken Bu kişi benim

Lütfi Üredi Bu kişi benim

Figen Kılıç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 42 Sayı: 195

Kaynak Göster

APA Yelken, T. Y., Üredi, L., & Kılıç, F. (2012). STRATEJİK PLANLAMA UYGULAMALARINA İLİŞKİN İLK VE ORTA ÖĞRETİM OKULU ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Milli Eğitim Dergisi, 42(195), 67-90.