BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI DERSLERİNİN SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MATEMATİK DERSLERİNDE ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİNİ KULLANABİLME BAŞARILARINA ETKİSİ

Yıl 2012, Cilt: 42 Sayı: 195, 166 - 178, 01.07.2012

Öz

Bu araştırmanın amacı; Öğretmenlik Uygulaması derslerinin Sınıf Öğretmeni adaylarının, matematik derslerinin anlatımında öğretim yöntem ve tekniklerini kullanabilme başarılarına etkisini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda,araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen, üçlülikert tipi bir ölçek kullanılmıştır. Veriler, Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi EğitimFakültesi’nden mezun konumundaki son sınıf öğrencilerinden ve uygulamaokullarındaki rehber öğretmenlerinden toplanmıştır. Araştırmaya, ölçeğe gönüllü olarak cevap vermek isteyen birinci öğretimden 80; ikinci öğretimden 75 sınıföğretmeni adayı ve 35 sınıf öğretmeni dâhil edilmiştir. Elde edilen sonuçlaragöre; öğretmenlik uygulaması derslerinin ve uygulama okullarındaki öğretmenlerin, öğretmen adaylarının Matematik derslerinde öğretim yöntem ve tekniklerini kullanabilme becerilerine olumlu yönde etki etmediği söylenebilir. Buolumsuz tablonun giderilebilmesi için öğretmenlik uygulaması dersi programının bütün boyutlarıyla değerlendirilmesi ve geliştirilmesi gerekmektedir

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA47MR89RE
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Yasin Soylu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 42 Sayı: 195

Kaynak Göster

APA Soylu, Y. (2012). ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI DERSLERİNİN SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MATEMATİK DERSLERİNDE ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİNİ KULLANABİLME BAŞARILARINA ETKİSİ. Milli Eğitim Dergisi, 42(195), 166-178.