Bu araştırmada ilköğretim okullarında öğrenim gören öğrencilerin nasılbir Beden Eğitimi dersi istedikleri değerlendirilmiştir. Ayrıca öğrencilerin BedenEğitimi dersine yönelik istekleri ile 2006 yılında uygulanmaya başlanan ilköğretim Beden Eğitimi dersi öğretim programı ile karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Araştırma, ilköğretimde Beden Eğitimi ve Spor dersleri hakkında literatürtaraması ve “Nasıl Bir Beden Eğitimi Dersi İstiyorum?” konulu kompozisyonyarışmasına katılan öğrencilerin eserleri incelenerek yapılmıştır. Eser incelemesi, içerik analizi yöntemiyle, öğrencilerin ifadelerine bağlı kalınarak temalarüzerine yapılandırılmıştır. Araştırma Antalya İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nebağlı İl Merkez ve İlçe İlköğretim Okullarını kapsamaktadır. Araştırmanınörneklemini 14 ilköğretim okulunda öğrenim gören ve yarışmaya eserleriylekatılan toplam 37 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak “kompozisyon” yazıları kullanılmıştır. İlköğretim öğrencileri çoğunlukla; dersin niteliği,öğretmenlerin kalitesi, ilgi ve ihtiyaçlarının dikkate alınması, ders araç-gereçsorunu, temiz bir çevre ve ders saatinin artırılmasını istemektedir. Araştırmayakatılan öğrencilerin Beden Eğitimi dersine yönelik ihtiyaç ve beklentilerinin,2006 yılında uygulanmaya başlayan ilköğretim Beden Eğitimi dersi öğretimprogramı ile karşılanabileceği sonucuna varılmıştır
Diğer ID | JA86SB38AS |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 42 Sayı: 195 |