This study aims at analyzing metaphors on the concept of “literature”
by graduates of Turkish Language and Literature Departments. Metaphor, the
use of a word instead of another, as a language act is one of the basic concepts
of literature. In this study, on the use of metaphors by teachers-to-be, qualitative
research method has been applied. Sampling is made up of 77 teachers-to-be
who attend to Başkent University, Master's Program Without a Thesis on
Secondary Education Department. The participants, having been asked to complete
the open ended expression: “literature is similar to….. because……”, were
informed that they could use more than one metaphor. Results indicate that
metaphors used to define “literature” are of positive content; that some features
of the concept are highligted; and that there may be gender differences in the
choice of metaphors.
Bu çalışmada Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü mezunlarının “edebiyat”kavramına ilişkin kullandıkları metaforların incelenmesi hedeflemektedir.Metaforlar bir şeyi başka bir şeye göre anlama kavuşturan yapılardır ve bir dilsel etkinlik olarak edebiyatın temel kavramlarındandır. Eğitimini ve öğretiminiyapacakları alana (edebiyat) ilişkin, bu alandan mezun öğretmen adaylarınınmetafor kullanımlarını ele alan bu nitel çalışmanın örneklemi Başkent Üniversitesi’nde Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek lisans programında yeralan 77 öğretmen adayından oluşmaktadır. Katılımcılardan kendilerine verilen“edebiyat ..….. benzer, çünkü ..…..” şeklindeki açık uçlu ifadeyi tamamlamaları istenmiş ve birden fazla metafor kullanabilecekleri belirtilmiştir. Çalışmanınbulguları “edebiyat”ı betimlemek için kullanılan metaforların olumlu içeriktaşıdığını, kavramın kimi özelliklerinin ön plana çıkarıldığını ve metafor seçiminde cinsiyet farklılıklarının olabileceğini göstermektedir
Diğer ID | JA49VB63CZ |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 42 Sayı: 193 |