BibTex RIS Kaynak Göster

MUHİTTİN SADAK AND HIS OPINIONS ABOUT “FULFILLMENT OF MUSIC RULES” IN HIS BOOK TITLED “THE DRIES OF MUSIC”

Yıl 2012, Cilt: 42 Sayı: 193, 231 - 243, 01.01.2012

Öz

This article deals with the views that Muhittin Sadak a violonist and
music theoretician who lived in the XXth century, holds on “The Principles of
Composing Music” within the framework of his book titled “Theories of
Music”. He was unappreciated until after his death in music community despite
his struggle to compose Turkish music in polyphonic fashion. Muhittin
Sadak, who also had knowledge of the theoretic of Turkish music made a significant
contribution to this topic in light of the Classical Music in that pieces of
Turkish music were performed by adhering to the principles of the universal
music. The information which is given by him will be a kind of guide for whom;
will be research about music theory.

MUHİTTİN SADAK VE “MÛSİKÎ NAZARİYÂTI” ADLI KİTABINDA “MÜZİK İCRASININ KURALLARI” HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ

Yıl 2012, Cilt: 42 Sayı: 193, 231 - 243, 01.01.2012

Öz

Bu makalede XX. Yüz yılın başında dünyaya gelmiş olan ve Türk
müziğinin çok sesli bir yapıda icra edilmesi konusunda gayret sarf etmiş olan
ancak müzik çevrelerince yeterince tanınmayan viyolonsel sanatçısı ve müzik
teorisyeni Muhittin Sadak’ın “Müzik İcrasının Kuralları” hakkındaki
düşünceleri, Mûsikî Nazariyâtı adlı kitabı çerçevesince tespit edilerek ortaya
konulmaya çalışılmıştır. Türk müziği nazariyâtına da vakıf olan Muhittin
Sadak, bu konuyu Batı müziği ilkelerine dayalı bir şekilde ortaya koymuştur.
Onun bu konuda verdiği bilgiler müzik nazariyâtı konusunda araştırma
yapanlara rehberlik edebilecek niteliktedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA45AH88SC
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Kubilay Kolukırık Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 42 Sayı: 193

Kaynak Göster

APA Kolukırık, K. (2012). MUHİTTİN SADAK VE “MÛSİKÎ NAZARİYÂTI” ADLI KİTABINDA “MÜZİK İCRASININ KURALLARI” HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ. Milli Eğitim Dergisi, 42(193), 231-243.