BibTex RIS Kaynak Göster

VIOLENCE AND AGGRESSION IN SCHOOLS: RISK FACTORS RELATED TO TEACHERS AND SCHOOLS AND PREVENTION STRATEGIES*

Yıl 2011, Cilt: 41 Sayı: 192, 43 - 61, 01.10.2011

Öz

In our country and in the world, aggression and violence are increasing
day by day and spreading to schools, as well. While sending their children to
school, parents fear for their children’s being exposed to violence or being
included in such events. The aim of this study is to show the roles of teachers
and schools in both occurrence and prevention of adolescents’ behaviors containing
violence and aggression in schools. With this aim, dimensions of the
behaviors containing aggression and violence in schools; risk factors related to
teachers and schools in emergence of these behaviors; and in this context,
aggression and violence prevention strategies which can be used in schools are
defined

OKULLARDA SALDIRGANLIK/ŞİDDET: OKUL VE ÖĞRETMENLE İLGİLİ RİSK FAKTÖRLERİ VE ÖNLEME STRATEJİLERİ

Yıl 2011, Cilt: 41 Sayı: 192, 43 - 61, 01.10.2011

Öz

Ülkemizde ve dünyada saldırganlık ve şiddet olaylarının günden günearttığı ve okullara da yayıldığı görülmektedir. Anne-babalar çocuklarını okulagönderirken, onların şiddete maruz kalmasından veya bu tür olayların içindebulunmasından endişe etmektedirler. Bu çalışmanın amacı, okullarda ergenlerin saldırganlık ve şiddet içeren davranışlarının gerek ortaya çıkmasındagerekse önlenmesinde okul ve öğretmenlerin rollerini incelemektir. Bu amaçla,çalışmada okullarda saldırganlık ve şiddet içeren davranışların boyutları, budavranışların ortaya çıkmasında okul ve öğretmenlerle ilgili risk faktörleri ve bubağlamda okullarda kullanılabilecek saldırganlık ve şiddeti önleme stratejileribetimlenmiştir

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA92JY59HD
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Yasemin Yavuzer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 41 Sayı: 192

Kaynak Göster

APA Yavuzer, Y. (2011). OKULLARDA SALDIRGANLIK/ŞİDDET: OKUL VE ÖĞRETMENLE İLGİLİ RİSK FAKTÖRLERİ VE ÖNLEME STRATEJİLERİ. Milli Eğitim Dergisi, 41(192), 43-61.