The aim of this study examining the repercussions of long-term (2010-
2050) population projections on Turkish education system is to guide the education
administrators about how to benefit from the data in the education field
more effectively provided through the demography and contribute to build up
a data driven management culture in education sector. The target group of the
study involves the education policymakers, educational planners and educational
administrators in every level from school principals to executives. When
the last decade of education in Turkey is examined, significant developments
have been observed. For example, pre-school education has quadrupled and
there has been growth over 60 percent in higher education. Despite the growths,
the enrolment rates especially in pre-school and higher education are still far
from the developed countries. The long-term projections, organized considering
the goals in national and international policy documents and the developments
and trends with the opportunity to be created via the decrease in school-age
population, indicate that significant quantitative developments will occur in
pre-school, secondary school and higher education levels in the period of 2010-
2023. In this regard, within the frame of assumption concerning the continuation
of existing trends, the rise of enrolment rates to %70 in pre-school education and
to %60 in higher education are expected.
Türkiye’nin uzun vadeli nüfus projeksiyonlarının eğitimsektörüne nasıl yansıyacağını ele alan bu çalışmanın amacı, nüfusbilim tarafından sağlanan verilerden, eğitim alanının daha etkili olarak nasıl yararlanabileceği konusunda eğitim yöneticilerine yol göstermek ve eğitim sektöründe veriye dayalı bir yönetim kültürünün oluşturulmasına katkı sağlamaktır. Çalışmanınhedef kitlesi; eğitim politikalarını oluşturanlar, eğitim planlamacıları ve okulmüdüründen üst düzey yöneticilere kadar her düzeydeki eğitim yöneticileridir.Türkiye’de eğitimin son on yıllık dönemi incelendiğinde önemli gelişmeleryaşandığı gözlenmektedir. Örneğin; okul öncesi eğitimde %378’lik bir artış,ortaöğretim ve yükseköğretimde de %60’ın üzerinde bir sayısal artış gerçekleşmiştir. Bu artışlara karşın, özellikle okul öncesi eğitim ve yükseköğretimdekiokullaşma oranları gelişmiş ülkelerin oldukça gerisinde bulunmaktadır. Son yıllardaki gelişme ve eğilimler ile ulusal ve uluslar arası politika belgelerinde yeralan hedefler dikkate alınarak yapılan uzun vadeli projeksiyonlar, okul çağınüfusundaki azalmaların doğuracağı fırsatla, Türkiye’de okul öncesi eğitim,ortaöğretim ve yükseköğretim kademelerinde 2010-2023 döneminde önemlisayısal gelişmeler olacağını göstermektedir. Bu bağlamda, mevcut eğilimlerindevam edeceğine ilişkin varsayım çerçevesinde, 2010-2023 döneminde okulöncesi eğitimde okullaşma oranının %70’e, yükseköğretimde ise %60’a çıkmasıbeklenmektedir
Diğer ID | JA87KE68JH |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 41 Sayı: 192 |