BibTex RIS Kaynak Göster

CONSTRUCT VALIDITY OF THE SCALE OF THE PERCEIVED SOCIABILITY OF ONLINE LEARNING ENVIRONMENT IN COMPUTER SUPPORTED COLLABORATIVE LEARNING ENVIRONMENTS

Yıl 2011, Cilt: 41 Sayı: 191, 243 - 256, 01.07.2011

Öz

The main aim of the study is to test construct validity of “The Scale of
The Perceived Sociability of Online Learning Environment (SPSO)”, developed
by Kreijns, Kirshner, Jochems and VanBuuren (2007) and adapted to Turkish
culture for online learning environments by Bardakci (2010) in computer supported
collaborative learning (CSCL) environments. The scale consists of ten
five-point-Likert type items under a single factor, and all of the items positively
contribute to the total score. The research data is collected from 158 undergraduates
from Ankara University, Gazi University, Marmara University and Van
Yuzuncu Yil University, participating in a CSCL environment application in the
2008-2009 academic year. Confirmatory factor analysis is applied to the
obtained data. According to results SPSO exactly maintains the construct shown
by Kreijns and et al. (2007) and Bardakci (2010) in CSCL environments. In the
research, both The Cronbach Alpha internal consistency coefficient and The
Sperman-Brown split- half coefficient of the scale items are found as .92.

ÇEVRİMİÇİ ÖĞRENME ORTAMLARINDA ALGILANAN SOSYALLEŞME ÖLÇEĞİNİN BİLGİSAYAR DESTEKLİ ORTAKLAŞA ÖĞRENME ORTAMLARINA YÖNELİK YAPI GEÇERLİĞİ

Yıl 2011, Cilt: 41 Sayı: 191, 243 - 256, 01.07.2011

Öz

Bu araştırmanın amacı Kreijns, Kirshner, Jochems ve VanBuuren (2007)tarafından geliştirilen ve Bardakcı (2010) tarafından Türk kültürü ve çevrimiçiöğrenme ortamlarına yönelik olarak uyarlanan Çevrimiçi ÖğrenmeOrtamlarında Algılanan Sosyalleşme Ölçeği’nin (ÇASÖ) yapı geçerliğinin bilgisayar destekli ortaklaşa öğrenme (BDDÖ) ortamında sınanmasıdır. ÇASÖ tekfaktör altında toplanan ve tamamı toplam puana olumlu yönde katkı sağlayanbeşli Likert tipinde 10 maddeden oluşmaktadır. Araştırma verileri Ankara,Gazi, Marmara ve Van Yüzüncü Yıl üniversitelerine devam etmekte olan ve2008-2009 öğretim yılında ortak bir BDOÖ uygulamasına katılan 158 lisansöğrencisinden elde edilmiştir. Veriler üzerinde doğrulayıcı faktör analizi çalışmaları gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre ÇASÖ BDOÖ ortamındada Kreijns ve arkadaşları (2007) ve Bardakcı (2010) tarafından ortaya konulanyapıyı aynen korumaktadır. Araştırmada ÇASÖ maddelerine ilişkin olarakhem Cronbach Alfa iç tutarlık hem de Sperman-Brown iki yarı test güvenirlikkatsayıları .92 düzeyinde bulunmuştur

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA43VS57BG
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Erkan Çalışkan Bu kişi benim

Salih Bardakcı Bu kişi benim

Necmettin Teker Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 41 Sayı: 191

Kaynak Göster

APA Çalışkan, E., Bardakcı, S., & Teker, N. (2011). ÇEVRİMİÇİ ÖĞRENME ORTAMLARINDA ALGILANAN SOSYALLEŞME ÖLÇEĞİNİN BİLGİSAYAR DESTEKLİ ORTAKLAŞA ÖĞRENME ORTAMLARINA YÖNELİK YAPI GEÇERLİĞİ. Milli Eğitim Dergisi, 41(191), 243-256.