BibTex RIS Kaynak Göster

ARMONİ DERSİNE İLİŞKİN TUTUM ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ

Yıl 2011, Cilt: 41 Sayı: 190, 7 - 24, 01.05.2011

Öz

Bu çalışmanın amacı armoni dersine yönelik tutum ölçeği geliştirmektir. Ölçeğin ilk hali 40 madde olarak geliştirilmiş olup 3 boyuttan oluşmaktadır:Bunlar; armoni dersinin faydaları, armoni dersi ile ilgili sıkıntılar ve armoni dersini sevmek olarak belirlenmiştir. Çalışmaya üç farklı üniversiteden 278 öğrenci katılmıştır. Faktör analizi sonucunda ölçekteki madde sayısı 40’dan 22’edüşmüştür. Ölçeğin son halinin güvenirliği 0.86 olarak bulunmuştur

DEVELOPMENT OF AN ATTITUDE SCALE FOR HARMONY CLASSES

Yıl 2011, Cilt: 41 Sayı: 190, 7 - 24, 01.05.2011

Öz

The main purpose of this study is to develop and validate an attitude
scale for harmony classes. First version of the scale was devised to be formed by
40 elements and 3 dimensions. These are written below successively: usefulness
of harmony classes, problems associated with them, and liking of the classes.
Participants were 278 students enrolled in three universities. The number of
questions in the survey reduced from 40 to 22 as a result of factor analysis. The
final scale consisted of 22 questions with a cronbach alpha of .86.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA43BT52YF
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Deniz Beste Çevik Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 41 Sayı: 190

Kaynak Göster

APA Çevik, D. B. (2011). ARMONİ DERSİNE İLİŞKİN TUTUM ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ. Milli Eğitim Dergisi, 41(190), 7-24.