Bu çalışmanın amacı armoni dersine yönelik tutum ölçeği geliştirmektir. Ölçeğin ilk hali 40 madde olarak geliştirilmiş olup 3 boyuttan oluşmaktadır:Bunlar; armoni dersinin faydaları, armoni dersi ile ilgili sıkıntılar ve armoni dersini sevmek olarak belirlenmiştir. Çalışmaya üç farklı üniversiteden 278 öğrenci katılmıştır. Faktör analizi sonucunda ölçekteki madde sayısı 40’dan 22’edüşmüştür. Ölçeğin son halinin güvenirliği 0.86 olarak bulunmuştur
The main purpose of this study is to develop and validate an attitude
scale for harmony classes. First version of the scale was devised to be formed by
40 elements and 3 dimensions. These are written below successively: usefulness
of harmony classes, problems associated with them, and liking of the classes.
Participants were 278 students enrolled in three universities. The number of
questions in the survey reduced from 40 to 22 as a result of factor analysis. The
final scale consisted of 22 questions with a cronbach alpha of .86.
Diğer ID | JA43BT52YF |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 41 Sayı: 190 |