The aim of this study is to investigate the computer and internet attitudes
of the high school teachers as to gender, branch, seniority, type of institution
graduated, computer ownership, having an internet connection at home.
Also, the aim of this study is to find out whether computer attitude predict
internet attitude or not. This study covers 518 high school teachers who work at
high schools in Erzincan province during 2007-2008 school year. Computer
Attitude Scale (BTÖ-M) provides an alpha of .9l, Internet Attitude Scale (İTÖ)
provides an alpha of .78, and questionnaire for personnel information used to
collect data. Computer attitude scores and internet attitude scores are found to
be different by branch, seniority, type of institution graduated, having an internet
connection at home. There is a meaningful difference between computer
attitude scores according to gender and computer ownership, but there no
meaningful difference between internet attitude scores. It is found that the computer
attitude scores are capable of predicting the internet attitude scores.
Teachers’ computer attitude scores can explain 25.8 % of their internet attitude
scores.
Computer attitude internet attitude high school’ teachers Erzincan
Araştırmanın amacı Erzincan ilinde görev yapan ortaöğretim öğretmenlerinin bilgisayar ve internete yönelik tutumlarının cinsiyet, branş, kıdemdurumu, mezun olunan yükseköğretim kurumunun türü, kişisel bilgisayarasahip olma ve evde internet bağlantısına sahip olma bakımından değişip değişmediğini ve bilgisayar tutumunun internet tutumunu yordayıp yordamadığınıbelirlemektir. Araştırma Erzincan ilinde 2007-2008 öğretim yılında ortaöğretimkurumlarında görev yapan çeşitli branşlardaki 518 öğretmeni kapsamaktadır.Veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu ile mevcut araştırmada güvenirlikkatsayısı .91 olarak tespit edilen Deniz’in geliştirdiği Bilgisayar Tutum ÖlçeğiMarmara (BTÖ-M) ve güvenirlik katsayısı .78 olarak bulunan Altun’un geliştirdiği İnternet Tutum Ölçeği (İTÖ) kullanılmıştır. Öğretmenlerin kıdem durumu, branş, mezun olunan yükseköğretim kurumu ve evde internet bağlantısıolma durumuna göre BTÖ-M ve İTÖ puanlarının farklı olduğu bulunmuştur.Cinsiyet ve evde bilgisayar bulunma durumuna göre BTÖ-M puanları arasındaanlamlı fark tespit edilirken, İTÖ puanları arasında anlamlı fark tespit edilememiştir. Öğretmenlerin BTÖ-M puanları İTÖ puanlarının % 25,8’ini açıklamaktadır
Bilgisayar tutumu internet tutumu ortaöğretimöğretmenleri Erzincan
Diğer ID | JA66MJ75DM |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 40 Sayı: 188 |