BibTex RIS Kaynak Göster

SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ YARATICI DRAMAYA YÖNELİK TUTUMLARI*

Yıl 2010, Cilt: 40 Sayı: 188, 109 - 124, 01.10.2010

Öz

Sınıf öğretmeni adayları lisans eğitimi sırasında çok farklı dersleralmaktadırlar. Bunlardan birisi de Drama’dır. Öğretmen adaylarının almışoldukları bu dersin onların yaratıcı dramaya yönelik tutumları üzerindeki etkileri bu araştırmanın konusunu oluşturmaktadır. Çalışma DEÜ. Buca EğitimFakültesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim dalında, 2006–2007 öğretim yılı güzdöneminde araştırmacının İlköğretimde Drama derslerini okuttuğu 4 şubedeyürütülmüştür. Çalışma grubu 132 öğretmen adayından oluşmaktadır. Öğretmen adaylarının Yaratıcı Dramaya karşı tutumları Okvuran (2000) tarafındangeliştirilmiş olan 5’li Likert tipi bir ölçekle belirlenmiştir Elde edilen sonuçlara göre, öğretmen adaylarının yaratıcı dramaya
yönelik tutumlarında 11 haftalık uygulama sonucunda olumlu yönde bir değişim
meydana gelmiştir. Öğretmen adaylarının okumakta oldukları öğrenim
türünün ise, tutum ölçeğinin sadece bir alt boyutunda anlamlı farklılık oluşturduğu
gözlenmiştir. Bulundukları şubeler açısından bakıldığında ise; 3 alt boyut
açısından da anlamlı farklılıklar oluştuğu görülmüştür. Cinsiyete göre yaratıcı
dramaya yönelik tutumları incelendiğinde de 3 alt boyut açısından anlamlı farklılıklar
oluştuğu saptanmıştır

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA78TJ39YZ
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hülya Hamurcu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 40 Sayı: 188

Kaynak Göster

APA Hamurcu, H. (2010). SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ YARATICI DRAMAYA YÖNELİK TUTUMLARI*. Milli Eğitim Dergisi, 40(188), 109-124.