BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKİYE’DE KEMAN EĞİTİMİNDE KULLANILAN KEMAN ETÜDLERİNİN YAY TEKNİKLERİ VE POZİSYONLAR AÇISINDAN ANALİZİ

Yıl 2010, Cilt: 40 Sayı: 188, 274 - 281, 01.10.2010

Öz

Etüdler, keman eğitiminin hemen her basamağında büyük önem taşımaktadır. Bu çalışmada, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı’nda Bireysel Çalgı (Keman) Eğitimi derslerinde kullanılan100 minör 100 Majör olmak üzere toplam 200 keman etüdü, bilgisayar teknolojisi yardımıyla, kullanılan yay teknikleri ve pozisyonlar açısından incelenmiştir.Çalışmada, deneysel psikolojinin bellek geliştirme alanında alt yapı çalışmalarından birisi olan kelime sıklığı (Word frequency), keman eğitiminde kullanılanyay tekniklerine ve pozisyonlara uygulanmıştır. Yay tekniklerinin ve pozisyonların kullanım sıklıklarını belirlenerek grafiklerle açıklanmıştır. Eğitimin kalitesini yükseltmek ve başarıyı artırmak amacıyla, analizlerden elde edilen bulgular doğrultusunda keman eğitimine başlangıç aşamasında ilk olarak öğretilmesi gereken yay tekniği ve pozisyon hakkında önerilerde bulunulmuştur. Buçalışma, “word frequency”nin müzik alanında ve keman eğitiminde uygulananilk çalışma olması, istatistiksel yöntemlerle keman etüdleri üzerinde eğitimselaçıdan yapılan ilk çalışmalardan biri olması nedeniyle önemli bir çalışma olacağı düşünülmektedir. Bulgular ışığında mevcut durumu ortaya koyarak, eğitimsürecini hızlandırması ve daha kalıcı sonuçlar elde edilmesine yardımcı olacaköneriler sunması bakımından da önem taşımaktadır

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA25TG25ZS
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Meltem Erol Düzbastılar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 40 Sayı: 188

Kaynak Göster

APA Erol Düzbastılar, M. (2010). TÜRKİYE’DE KEMAN EĞİTİMİNDE KULLANILAN KEMAN ETÜDLERİNİN YAY TEKNİKLERİ VE POZİSYONLAR AÇISINDAN ANALİZİ. Milli Eğitim Dergisi, 40(188), 274-281.