BibTex RIS Kaynak Göster

İLKÖĞRETİM OKULU YÖNETİCİLERİNİN KİŞİLER ARASI İLETİŞİM BECERİLERİ VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ STRATEJİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ

Yıl 2010, Cilt: 40 Sayı: 188, 125 - 143, 01.10.2010

Öz

Araştırmada, ilköğretim okulu yöneticilerinin kişiler arası iletişim becerileri ve çatışma yönetimi stratejileri arasındaki ilişki belirlenmeye çalışılmıştır.Veriler Antalya ili merkezindeki devlet ilköğretim okullarında çalışan 90 yönetici ve 486 öğretmenden elde edilmiştir. Ölçme aracında ilköğretim okulu yöneticilerinin kişisel bilgilerini, kişiler arası iletişim becerilerini ve çatışma yönetimistratejilerini belirlemeye yönelik maddelere yer verilmiştir. Yönetici görüşlerinegöre yöneticilerin kişiler arası iletişim becerileri ile çatışma yönetimi stratejileriarasındaki tüm korelasyonlar anlamlı çıkmış ve tüm ilişkilerin pozitif yönlüolduğu bulunmuştur. Öğretmen görüşlerine göre ise yöneticilerin kişiler arasıiletişim becerileri ile problem çözme ve uzlaşma stratejileri arasındaki korelasyonlar anlamlı ve pozitif yönlü çıkmış; kişiler arası iletişim becerileri ile kaçınma stratejisi arasında negatif doğrusal bir ilişki belirlenmiş ve kişiler arası iletişim becerileri ile hükmetme stratejisi arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır.Sonuç olarak, hem yönetici hem de öğretmenlerden elde edilen çoklu doğrusalregresyon analizi sonuçlarına göre kişiler arası iletişim becerilerinin çatışmayönetiminde çok önemli bir yordayıcı olduğu söylenebilir

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA42ZC59UC
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ahmet Şahin

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 40 Sayı: 188

Kaynak Göster

APA Şahin, A. (2010). İLKÖĞRETİM OKULU YÖNETİCİLERİNİN KİŞİLER ARASI İLETİŞİM BECERİLERİ VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ STRATEJİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. Milli Eğitim Dergisi, 40(188), 125-143.