Developing language skills is the responsibility of language instruction
to hearing-impaired individuals throughout all education levels. The research
data on language instruction to hearing-impaired students have pointed out
language that there is an insufficiency in language instruction. There are several
approaches in Turkish instruction for Turkish in Turkey. While one of them is
called whole language, the other is skill based. Based on the whole language
approach the learners integrate reading, writing, listening and talking skills and
construct the meaning in natural contexts. The skill based approach stresses
focusing on specific skills identified as developmentally important in reading
and writing. The balanced literacy approach is the combination of the whole
language and skill based approaches. The author has described the literature in
writing, the approaches of writing instruction. In addition, he has introduced a
tool developed for assessing written expressions.
Tüm eğitim düzeylerinde işitme engelli bireylerin dil becerilerini geliştirmede Türkçe öğretiminin sorumluluğu vardır. İşitme engelli öğrencilereTürkçe öğretimi ile ilgili araştırma verileri dil öğretiminde eksiklik olduğunugöstermektedir. Türkçe öğretiminde çeşitli yaklaşımlar vardır. Bunlardan biritüm dil diğeri beceri temelli yaklaşımlardır. Tüm dil yaklaşımına göre, öğrenciler okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini bütünleştirirler ve doğalbağlamlarda anlamı yapılandırırlar. Beceri temelli yaklaşım okuma ve yazmada gelişimsel olarak önemli olan belli becerilere odaklaşır. Dengeli okumayazma yaklaşımı tüm dil ve beceri temelli yaklaşımların birleşimidir. Yazaryazma ile ilgili alan yazını ve yazma öğretimi yaklaşımlarını betimlemiştir.Ayrıca, bir yazma değerlendirme aracını tanıtmıştır
Diğer ID | JA29NP33NF |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 40 Sayı: 186 |