BibTex RIS Kaynak Göster

TEACHING PROFESSION AND PRACTICE

Yıl 2010, Cilt: 40 Sayı: 186, 265 - 277, 01.05.2010

Öz

In this frame work, the aim of this study is to examine the effectiveness
and the characteristics of practice teaching course instructors. The subjects of
this study were the 4th year students (n=45) of School of Physical Education and
Sport of AIBU who were taking teaching practice course. According to almost
half of candidate Physıcal Educatıon Teaching teachers the practice teaching
course is mostly needed for their teaching experience, the time allocated for this
course is sufficient, they are familiar with individual differences among their
students and their experiences have positive effects on their perceptions related
to their subject area courses (gymnastics, athletism, volleyball, etc.). When their
perceptions in relation to the characteristics of practice teaching course instructors,
the followings were highly observed: they should give understandable and
clear feedback, dealing with them and having good knowledge on measurement
and evaluation in terms of their guidance characteristics, they should easily be
communicate with in terms of their personal characteristics, in terms of their
professional characteristics, they should use course materials, and they should
know how to theory in practice.

ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ VE OKUL DENEYİMİ DERSLERİ*

Yıl 2010, Cilt: 40 Sayı: 186, 265 - 277, 01.05.2010

Öz

Bu çalışmada öğretmenlik uygulaması dersinin etkililiği ve iyi bir uygulama öğretmeninin özellikleri Beden Eğitimi Öğretmeni adaylarının görüşlerinegöre tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, AİBÜ BESYOBeden Eğitimi Öğretmenliği Bölümü 4.sınıf öğrencileri (N=45) oluşturmaktadır.Araştırmadan elde edilen sonuçlarından bazıları şöyledir; Beden eğitimi öğretmen adaylarının yaklaşık yarısı okul deneyimi dersinin öğrenim yaşantıları için“çok fazla” gerekli olduğunu, ayrılan süreyi yeterli bulduklarını öğretmenlikmesleğinin toplumsal önemine inandıklarını, bu ders yoluyla farklı öğrenciözelliklerini tanıdıklarını belirtmişlerdir. Uygulama öğretmenlerinin sahipolması gereken özelliklere ilişkin görüşleri incelendiğinde; danışmanlık özellikleri bakımından anlaşılır ve açık dönüt vermesi, iyi bir ölçme ve değerlendirmebilgi ve yeteneğine sahip olmasını; kişisel özellikleri bakımından kendinegüvenmesini, iyi bir gözlemci olmasını; eğitimsel özellikleri bakımından dersaraç ve gereçlerini kullanmayı, özel eğitime muhtaç çocuklarla ilgilenmeyi, alanbilgisinin iyi olmasını, eğitimle ilgili teorilerin pratiğe nasıl aktarılacağını bilmesini, sınıf yönetiminden anlaması gerektiğini “çok önemli” olduğunu belirtmişlerdir

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA87UM32FS
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Türkan Argon Bu kişi benim

Meltem A Kösterelioğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 40 Sayı: 186

Kaynak Göster

APA Argon, T., & Kösterelioğlu, M. A. (2010). ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ VE OKUL DENEYİMİ DERSLERİ*. Milli Eğitim Dergisi, 40(186), 265-277.