In this survey primary education second and third class Turkish textbook,
student workbook and teacher guide book, which were handed out to students
and teachers free by Ministry of Education in 2007–2008 academic year,
have been evaluated according to scales developed considering the criteria mentioned
in June 2007 bearing date “Instruction regarding inspection and evaluation
of textbooks and education material of Ministry of Education” and according
to the teachers’ opinions. Descriptional method has been used in the study.
For the statistical analysis of the data, got benefit from SPSS packet program,
percentage (%) and frequency (f) techniques have been used. At the end of the
analysis made; it has been introduced that teachers have positive ideas generally
about textbook, workbook and teacher guide book at “yes” and “partially”
level
Bu araştırmada ilköğretim ikinci ve üçüncü sınıf öğretmen ve öğrencilerine, 2007–2008 öğretim yılında Millî Eğitim Bakanlığınca ücretsiz olarak dağıtılan Türkçe ders kitabı, öğrenci çalışma kitabı ve öğretmen kılavuz kitabı;Haziran 2007 tarihli, “Millî Eğitim Bakanlığı Ders Kitapları ile EğitimAraçlarının İncelenmesi ve Değerlendirilmesine İlişkin Yönerge” de belirlenmişolan ders kitaplarında bulunması gereken kriterlere göre geliştirilen ölçek ileöğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmiştir. Çalışmada betimselyöntem kullanılmıştır. Verilerin istatistiksel analizinde SPSS paket programından yararlanılmış, yüzde (%) ve frekans (f) teknikleri kullanılmıştır. Yapılan analizler sonunda, öğretmenlerin genel olarak ders kitabı, çalışma kitabı ve öğretmen kılavuz kitabı hakkında “evet” ve “kısmen” düzeyinde olumlu görüşleresahip oldukları ortaya konulmuştur
Öğrenci ders kitabı öğrenci çalışma kitabı öğretmen kılavuz kitabı
Diğer ID | JA65UZ69FF |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 40 Sayı: 185 |