The aim of this study is, after determining the present situation of the
in-service training (INSET) programs of the English teachers who work at state
schools, to develop an INSET model which will compensate for the inadequacies
and put forward suggestions to solve the related problems. Of the 38.196
state school teachers of English in Turkey, 40.17% has not had any training in
English Language Teaching (ELT) in their pre-service education. 14.95% of them
are not graduates of language departments at all. The INSET programs carried
out by the Ministry of National Education (MoNE) are not adequate enough.
The percentage of English teachers who had the chance to join INSET programs
between 2003-2007 is only 11.49. The number of mentor teachers all around
Turkey is only 291 and half of them are inactive. A questionnaire has been
administered to 151 teachers who work in three different neighborhoods in
İstanbul at various types of secondary and high schools to find out the rate of
attendance to INSET programs, the most needed subjects in INSET courses and
teachers’ activities for their personal English proficiency. According to the
results of the questionnaire, 55% of the teachers have never attended an INSET
program in their professional life. However, 69.5% think that INSET is a must
for their professional development and 64.2% want to attend such programs
every year. A semi-structured interview has been conducted with 2 mentor
teachers and the head of the relevant unit from INSET Department of the
Ministry. The data obtained from interviews is in total compliance with the
questionnaire results.
Bu çalışmanın amacı, devlet okullarındaki İngilizce öğretmenlerineyönelik hizmet içi eğitimi (HİE) faaliyetleri konusunda mevcut durumu ortayakoyarak eksikleri gidermek amaçlı bir model geliştirmek ve paydaşlara önerilersunmaktır. Türkiye’de resmi ilk ve orta dereceli okullarda görev yapmakta olan38196 İngilizce öğretmeninin %40.17’si lisans düzeyinde İngilizce öğretim yöntem ve teknikleri ile ilgili bir eğitim almamışlardır. %14.95’i de tamamen branşdışı olarak görev yapmaktadır. Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından yürütülen HİE faaliyetleri ise yetersiz kalmaktadır. 2003-2007 yılları arasında 1 defaHİE programına katılan öğretmen oranı sadece %11.49’a ulaşabilmiştir. TümTürkiye’de İngilizce formatör sayısı 291’dir ve yarısı aktif değildir. HİE etkinliklerine katılım oranının, hangi konularda HİE’ne daha çok ihtiyaç duyulduğunun ve kişisel İngilizce yeterliklerine yönelik öğretmenlerin neler yaptıklarının belirlenmesi amacıyla İstanbul’da 3 ilçede 4 farklı okul türünde görev yapan151 İngilizce öğretmenine bir anket uygulanmıştır. Anket sonuçlarına göre, katılımcı öğretmenlerin %55’i meslek hayatlarında hiçbir HİE faaliyetine katılmamıştır. Bununla beraber, %69.5’i HİE’nin mesleki gelişimleri için bir şart olduğunu düşünmekte ve %64.2’si her sene HİE faaliyetlerine katılmak istediklerinibelirtmektedirler. Anket uygulamasıyla eş zamanlı olarak 2 formatör öğretmenve Hizmetiçi Eğitim Daire Başkanlığı(HEDB)’ndan ilgili şube müdürü ile yüzyüze görüşmeler yapılmıştır. Elde edilen bilgiler anket bulgularını doğrularniteliktedir
Diğer ID | JA34YV59RZ |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 40 Sayı: 185 |