This research is an experimental study aiming at exaiming the effect of
active learning approach in the unit of ecology, alives and environment in biology
in the first grade of intermediate school. The aim of the research is to determine
whether there is a difference between active learning approach and the traditional
teaching method while teaching this unit.
In this research ‘pre-test and post-test model with different control groups’
was used.The study was carried out in the academic year of 2005-2006 in
Tuzluçayır High School in the County of Mamak in Ankara.
This study was conducted in two different classes learning biology with
the guidance of the same teacher.there were 33 students in the experimental
group and 31 students in the control group. The experimental group was taught
by worksheets and activities that were prepared in harmony with active learning
approach, while the lesson was conducted through the traditional method
in the control group.
As the data collection tool, a 32-question achievement test, which tested
the unit metioned, was prepared by the researcher by utilizing various sources.
In the other and environment attitude scale which was improved by ERTEN
(2004) is used. This test was administered to the experimental and the control
groups before the study and at the end of it.
We conclude that in the first grade of High School, during the teaching
of the unit ecology, alives and environment in biology, the approach of active
learning is more effective than the traditional learning.
Active learning biology teaching academic achievement behavior of environmen
Bu araştırma; lise 1. sınıf biyoloji dersi ‘Ekoloji; Canlılar ve Çevre’ ünitesinin öğretiminde aktif öğrenme yaklaşımının etkisini incelemeye yönelikdeneysel bir çalışmadır. Araştırmanın amacı, ilgili ünitenin öğretiminde ve çevreye karşı iyi tutum geliştirmede aktif öğrenme yaklaşımı ile geleneksel (klasik)öğretim yöntemleri arasında bir farklılık olup olmadığını belirlemektir.Araştırmada ‘kontrol gruplu ön– son test modeli’ kullanılmıştır.Araştırma 2005-2006 öğretim yılında Ankara iline bağlı Mamak ilçesinde bulunan Tuzlu Çayır Lisesi’nde yapılmıştır.Araştırma, biyoloji dersini aynı öğretmenden alan, iki farklı sınıfa uygulanmıştır. Deney grubu 33, kontrol grubu 31 öğrenciden oluşturulmuştur. Deneygrubunda aktif öğrenme yaklaşımına uygun olarak hazırlanan çalışma yaprağıve etkinliklerle öğretim yapılmış, kontrol grubunda ise geleneksel yöntemleders işlenmiştir.Veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından, işlenen ünite ile ilgilifarklı kaynaklardan yararlanılarak çoktan seçmeli 32 soruluk bir başarı testihazırlanmıştır. Ayrıca ERTEN (2004) tarafından geliştirilmiş olan Çevre TutumÖlçeği kullanılmıştır. Bu testler deney ve kontrol gruplarına araştırma başlamadan ve deneysel çalışmanın bitiminde iki kez uygulanmıştır. Araştırmada, ‘Aktif Öğrenme yaklaşımının lise 1. sınıf biyoloji dersinin‘Ekoloji; Canlılar ve Çevre’ ilgili ünitesinin öğretiminde öğrencilerin bilgi, kavrama ve çevre duyarlılığı düzeyindeki başarılarını arttırmada geleneksel yönteme göre daha etkilidir’ sonucu bulunmuştur
Aktif öğrenme biyoloji öğretimi akademik başarı çevre tutumu
Diğer ID | JA55ZZ53EV |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 40 Sayı: 185 |