BibTex RIS Kaynak Göster

OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN FEN ETKİNLİKLERİNE İLİŞKİN YETERLİLİKLERİNİ BELİRLEME ÖLÇEĞİNİN GEÇERLİLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI

Yıl 2010, Cilt: 40 Sayı: 185, 266 - 277, 01.01.2010

Öz

Nitelikli bir eğitimin verilmesinde öğretmenlerin mesleki yeterlilikleribüyük önem taşımaktadır. Öğretmenlerin mesleki yeterlilikleri, değişen koşullardaki eğitime adapte olabilmelerinde ve mesleki alanda kendilerini yenileyebilmelerinde gerekli ön koşuldur. Öğretmenlerin mesleki alanda genel yeterliliklerinin yanı sıra mesleki alandaki spesifik konularda da yeterliliklerini belirlemede kullanılacak ölçme araçlarına gereksinim bulunmaktadır. Bu nedenle buaraştırmada okul öncesi öğretmenlerinin Fen etkinliklerine ilişkin yeterliliklerini ölçme amacına yönelik bir ölçek geliştirme çalışması yapılmıştır. Ölçeğingeçerlik ve güvenirlik çalışmasına 232 öğretmen katılmıştır. Araştırmada ölçekgeliştirme aşamaları takip edilmiştir. Geçerlik ve güvenirlik çalışmalarında ölçeğin, Cronbach Alpha iç tutarlılık katsayısı. .82 olarak bulunmuştur. Bu sayı ölçeğin geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğunu ifade etmektedir. Çalışmanınbundan sonraki araştırmalara ışık tutacağı umulmaktadır

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA94CZ25DC
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Saide Özbey Bu kişi benim

Fatma Alisinanoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 40 Sayı: 185

Kaynak Göster

APA Özbey, S., & Alisinanoğlu, F. (2010). OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN FEN ETKİNLİKLERİNE İLİŞKİN YETERLİLİKLERİNİ BELİRLEME ÖLÇEĞİNİN GEÇERLİLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI. Milli Eğitim Dergisi, 40(185), 266-277.