BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME DERSİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMEN ÖZ-YETERLİK ALGISINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2013, Cilt: 43 Sayı: 200, 28 - 48, 01.10.2013

Öz

Bu araştırmanın amacı; öğretimde planlama ve değerlendirme dersininöğretmen adaylarının öğretmen öz-yeterlik algısına etkisini incelemektir.Araştırma toplam 196 öğretmen adayının katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Buaraştırma karma (mixed) desene göre hazırlanmıştır. Araştırma verilerinin toplanmasında Tschannen-Moran & Hoy (2001) tarafından hazırlanmış olan“Öğretmen Öz-yeterlik Ölçeği” kullanılmıştır. Bu çalışma için ölçeğin geneli içinhesaplanan Cronbach Alpha Güvenirlik Katsayısı, .94’dür. Nicel verilerin analizinde betimsel istatistiklerin yanında, bağımlı gruplar için t-testi, bağımsızgruplar için t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve etki büyüklüğü korelasyon katsayısı da hesaplanmıştır. Nitel verilerin analizinde ise içerik analiziyapılmıştır. Araştırma sonunda, öğretimde planlama ve değerlendirme dersininöğretmen adaylarının öğretmen öz-yeterlik algı düzeylerinin olumlu yöndedeğişmesinde etkili olduğu belirlenmiştir. Ayrıca öğretmen adaylarının öğretmen öz-yeterlik algı düzeylerinin genel akademik başarı durumu ve mezunoldukları lise türü açısından anlamlı bir fark göstermediği bulunmuştur. Sadeceöğretmen adaylarının öğretmen öz-yeterlik algı düzeylerinin ölçeğin genelindekız öğretmen adayları yönünde anlamlı bir farklılık gösterdiği tespit edilmiştir.Nitel verilerde ise öğretmen adayları öğretimde planlama ve değerlendirmedersinin öğretmen öz-yeterlik algısının gelişmesinde olumlu etki yaptığınıancak dersin daha fazla uygulamaya yer verilerek işlenmesi gerektiğini vurgulamışlardır

Yıl 2013, Cilt: 43 Sayı: 200, 28 - 48, 01.10.2013

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA75CU65YE
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hakan Kurt Bu kişi benim

Gülay Ekici Bu kişi benim

Özlem Aksu Bu kişi benim

Murat Aktaş Bu kişi benim

Ahmet Gökmen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 43 Sayı: 200

Kaynak Göster

APA Kurt, H., Ekici, G., Aksu, Ö., Aktaş, M., vd. (2013). ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME DERSİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMEN ÖZ-YETERLİK ALGISINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ. Milli Eğitim Dergisi, 43(200), 28-48.