BibTex RIS Kaynak Göster

THE INVESTIGATION OF PROBLEMS WHICH MULTICULTURAL MIDDLE SCHOOL ADMINISTRATORS AND TEACHERS ENCOUNTER IN THE ADMINISTRATION AND INSTRUCTION PROCESS*

Yıl 2015, Cilt: 45 Sayı: 207, 24 - 39, 01.07.2015

Öz

In today’s education system recognizing various cultural values,
respecting the differences and multicultural education are all important concepts.
The purpose of this study is to investigate the difficulties that administrators
and teachers face with during education process in one of the multicultural
schools in Kayseri, Mustafa Germirli İmam Hatip High School. The sample
of the study were 5 administrators and 11 teachers who were volunteered to
take part in the study. The data were analyzed through content analysis in the
qualitative research. The results of the study revealed that physical conditions
of school, the applied educational programs and communication areas were the
basic difficulties that school administrators and teachers face with.
Recommendations related to problem areas were discussed.

ÇOKKÜLTÜRLÜ ORTAÖĞRETİM OKULU YÖNETİCİ VE ÖĞRETMENLERİNİN YÖNETİM - ÖĞRETİM SÜRECİNDE KARŞILAŞTIKLARI GÜÇLÜKLERİN İNCELENMESİ

Yıl 2015, Cilt: 45 Sayı: 207, 24 - 39, 01.07.2015

Öz

Farklı kültürel değerleri tanıma, farklılıkları hoş görme ve çokkültürlüeğitim anlayışı günümüz eğitim sistemlerinde öne çıkan kavramlar olarak dikkat çekmektedir. Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de çokkültürlü eğitimin verildiği kurumlardan biri olan Mustafa Germirli İmam Hatip Lisesi yönetici veöğretmenlerinin yönetim ve öğretim sürecinde karşılaştıkları güçlükleri belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden olgubilim deseni kullanılmıştır. Araştırmada 2011-2012 öğretim yılında M. Germirli İmam HatipLisesinde çalışan ve ses kaydı yapılmasını kabul eden beş idareci ve 11 öğretmen ile görüşmeler yapılmıştır. Görüşme yoluyla elde edilen nitel veriler betimsel analize ve içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırmada; okulun fiziki şartları, uygulanan eğitim programları ve iletişim alanları, okul yönetici ve öğretmenlerinin karşılaştığı başlıca güçlükler olarak bulunmuştur. Problem alanlarıyla ilgili öneriler sunulmuştur

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA92CG88EA
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Habib Hamurcu Bu kişi benim

Eray Demirçelik Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 45 Sayı: 207

Kaynak Göster

APA Hamurcu, H., & Demirçelik, E. (2015). ÇOKKÜLTÜRLÜ ORTAÖĞRETİM OKULU YÖNETİCİ VE ÖĞRETMENLERİNİN YÖNETİM - ÖĞRETİM SÜRECİNDE KARŞILAŞTIKLARI GÜÇLÜKLERİN İNCELENMESİ. Milli Eğitim Dergisi, 45(207), 24-39.