In this study, the role of literature education which helps people to acquire
skills of oral communication which are crucial for the information age men was
examined. In this respect first of all communication, elements of communication,
oral communication, and the importance of oral communication for individual and
community were stressed. Later on some responses are seeked for the questions of
“What is the effect of literature programme in achieving oral skills and How should
the current literature programme be? after doing some researches and examined
articles written in this field. The following points are suggested on how literature
teachers should be and how they should be trained, considering the fact that if the
teacher is not qualified enough and how effective the programme is, the
expectations would not be sufficient enough.
Bu çalışmada bilgi çağının insanında bulunması gereken becerilerinden birisi olan sözlü iletişim becerilerinin kazanılmasında edebiyat eğitiminin rolü üzerinde durulmuştur. Bu çerçevede önce iletişim, iletişimin ögeleri, sözlü iletişim ve sözlü iletişimin birey ve toplum açısından önemi üzerinde durulmuştur. Daha sonra sözlü iletişim becerilerinin kazanılmasında edebiyat programının etkisi nedir ve günümüz Türk Dili ve Edebiyat programı nasıl olmalıdır? sorularına -yapılan araştırmalar ve konu uzmanları tarafından yazılan bilimsel makaleler taranarak- cevap aranmıştır. Ardından bir program ne kadar etkili olursa olsun, onu uygulayacak öğretmen nitelik açısından yetersizse beklenen sonucun alınamayacağı gerçeğinden hareketle sözlü anlatım gücüyle örnek olabilecek bir Türk Dili ve Edebiyatı öğretmeni nasıl olmalı ve nasıl yetişmeli konuları üzerinde durularak özetle şu öneriler getirilmiştir
Sözlü iletişim edebiyat eğitimi Türk Dili ve Edebiyatı programı edebiyat öğretmeni
Diğer ID | JA76CM73TZ |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 34 Sayı: 169 |