BibTex RIS Kaynak Göster

TEACHING FOREIGN LANGUAGE AND ETHICS

Yıl 2006, Cilt: 34 Sayı: 170, 1 - 15, 01.05.2006

Öz

The ethics in language learning means providing education which is based on language
teaching methodology. It is aimed to decrease the degree of anxiety either caused by the
teachers’ behaviours, learners’ expectations or biases related with language learning.
Depending on the ethical standards, the roles of the teacher are addressing the cognitive
domains of the students in order to provide a better learning atmosphere better and
removing the biases which demotivate students. Moreover, it is important for teacher to
recognize the values of both cultures, to appreciate the target language culture as a kind of
richness, but to be aware of the ideas concerning cultural imperialism that is conveyed with
language teaching. Teacher must be considered as a factor that makes use of cultural
values to enrich the learning environment rather than imposing it to students native culture.
Language teaching that is based on ethical codes is assumed to be more effective,
cognitive, humanistic and anxiety free learning enviroment in the schools.

Yabanci Dil Ögretimi ve Etik

Yıl 2006, Cilt: 34 Sayı: 170, 1 - 15, 01.05.2006

Öz

Yabancı dil öğretiminde etik denilince, dil öğretim yöntemlerine bağlı olarak gerçekleştirilen eğitim anlamına gelmektedir. Öğretmen davranışlarından, öğrenci beklentilerinden veya dil öğrenimine yönelik oluşan ön yargıların sebep olduğu endişe kaynaklarının azaltılması hedeflenmektedir. Etik standartların ışığında dil öğretmeninin görevi, öğrencilerin daha iyi öğrenebilmesi için onların bilişsel yönlerine hitap etmek ve onların motivasyonunu azaltan ön yargıları ortadan kaldırmak olmalıdır. Aynı zamanda, her iki kültüre ait değerleri bilmek, hedef kültürün öğelerini zenginlik olarak algılamak, fakat dil öğretimi yoluyla aktarılan kültürel emperyalizm politikaları konusunda bilinçli olmak öğretmen için önemlidir. Öğretmen, kültürel değerleri, öğrenme ortamını zenginleştiren bir faktör olarak görmeli; öğrencilere empoze edilecek unsurlar olarak değerlendirmemelidir. Etik ilkelere bağlı olarak gerçekleştirilecek dil öğretiminin okullarda daha etkili, insancıl, bilişsel ve endişeden uzak bir öğrenme ortamı sunacağı varsayılmaktadır

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA25VA54UU
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Engin Aslanargun Bu kişi benim

Hilmi Süngü Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 34 Sayı: 170

Kaynak Göster

APA Aslanargun, E., & Süngü, H. (2006). Yabanci Dil Ögretimi ve Etik. Milli Eğitim Dergisi, 34(170), 1-15.