BibTex RIS Kaynak Göster

THE LEVELS IN THE GEOGRAPHICAL CONCEPTS OF PRIMARY SCHOOL TEACHER PROGRAMMES STUDENTS AND MEMORIZATION WITHOUT

Yıl 2006, Cilt: 34 Sayı: 170, 0 - 0, 01.05.2006

Öz

This research aimed at determining learning levels of geographical concepts of
students studying primary school teaching program. For this purpose, a questionnaire was
developed. The questionnaire was applied to 210 students who took part in 2nd, 3rd and
4th grades students on the primary school teaching program in Rize Faculty of Education.
Moreover, an open ended test related to geographical concepts was applied to a group of
75 of these students. Data were analyzed by frequency, percentage, ANOVA, scheffe test
and chi square statistical techniques.
The results of the study reveal that the students adopted the concept learning by
memorization without comprehension in geography lessons. Therefore, they forgot most of
concepts in further time. In addition, they confused some geographical concepts to one
another.

Sınıf Ögretmenligi Programı Ögrencilerinin Cografi Kavramları Ögrenme Düzeyleri ve Ezbercilik

Yıl 2006, Cilt: 34 Sayı: 170, 0 - 0, 01.05.2006

Öz

Bu çalışma, eğitim fakültelerinin sınıf öğretmenliği ana bilim dalında öğrenim gören öğrencilerin coğrafi kavramları öğrenme düzeyini belirlemek amacı ile yapılmıştır. Bu nedenle bir anket geliştirilmiştir. Anket, Rize Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği programında 2., 3. ve 4. sınıflarda öğrenim gören 210 öğrenciye uygulanmıştır. Ayrıca bu öğrencilerden istekli 75 öğrenciye coğrafi kavramlar hakkında açık uçlu bir test uygulanmıştır. Veriler, frekans, yüzde, tek yönlü varyans, scheffe testi ve ki kare testi ile analiz edilmiştir

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA48ZH23ZP
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

İlhan Turan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 34 Sayı: 170

Kaynak Göster

APA Turan, İ. (2006). Sınıf Ögretmenligi Programı Ögrencilerinin Cografi Kavramları Ögrenme Düzeyleri ve Ezbercilik. Milli Eğitim Dergisi, 34(170).