BibTex RIS Kaynak Göster

THE ATTITUTUDES OF PRIMARY SCHOOL STUDENTS TOWARDS THE TURKISH COURSE: KÖYCEĞİZ CASE

Yıl 2006, Cilt: 34 Sayı: 170, 0 - 0, 01.05.2006

Öz

The purpose of this study is to determine the attitudes of the primary school students
toward the Turkish course. This study conducted on 526 students of 5 th, 6 th, 7 th and 8 th
grades who are attending Turkish courses. Data were collected through likert type attitudes
scale. The results of this study showed that attitudes of the students have changed
according to their sex, class level and educational level of their parents. 5 th grade students
whose mothers’ educational level is high showed more positive attitudes and the study
showed that fathers’ educational level has less effect on students attitudes.

İLKÖĞRETİMÖĞRENCİLERİNİNTÜRKÇEDERSİNE YÖNELİKTUTUMLARI:KÖYCEĞİZÖRNEKLEMİ

Yıl 2006, Cilt: 34 Sayı: 170, 0 - 0, 01.05.2006

Öz

Bu araştırmanın amacı ilköğretim öğrencilerinin Türkçe dersine yönelik tutumlarını belirlemektir. Çalışma; İlköğretim okullarında 5., 6., 7. ve 8. sınıflar düzeyinde Türkçe dersine devam eden 526 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Veriler likert tipi tutum ölçeği ile toplanmıştır. Araştırma bulgularına göre, öğrencilerin Türkçe dersine karşı tutumları, cinsiyetine, sınıf düzeylerine, anne ve babanın eğitim düzeylerine göre değişmektedir. Türkçe dersine yönelik tutumlarında, sınıf düzeyinde 5. sınıfların ve eğitim düzeyi yüksek olan anneye sahip öğrencilerin daha olumlu ve etkili olduğu görülmüştür. Babanın eğitim düzeyinin etkisinin daha az olduğu belirlenmiştir

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA99GZ24PN
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Sabahattin Denız Bu kişi benim

Sibel Tuna Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 34 Sayı: 170

Kaynak Göster

APA Denız, S., & Tuna, S. (2006). İLKÖĞRETİMÖĞRENCİLERİNİNTÜRKÇEDERSİNE YÖNELİKTUTUMLARI:KÖYCEĞİZÖRNEKLEMİ. Milli Eğitim Dergisi, 34(170).