Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

LİSE İNGİLİZCE DERSİ ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETİM PROGRAMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2017, Cilt: 46 Sayı: 216, 135 - 163, 22.10.2017

Öz

Yaşadığımız dünyada insanların kendi dillerini etkili kullanma becerileri yanında küreselleşmeyle beraber diğer ulusların kullandığı yabancı dilleri
kullanma becerileri oldukça önemli olarak görülmektedir. Özellikle İngilizce öğrenmeye yönelik toplumumuzda oldukça yüksek düzeyde ilginin olduğu
söylenebilir. Ancak eğitim sistemimiz içinde son gelişmelerle ilkokullardan başlayan yabancı dil öğretiminde henüz istenilen başarıyı yakaladığımız söylenemez. Bu bakımdan öğretmenlerin özellikle öğretim programlarıyla ilgili görüş ve önerilerinden yola çıkarak genel durumu ortaya koymak oldukça önemlidir. Öğretmenlerin uygulanmakta olan İngilizce öğretim programlarına ilişkin görüşlerini belirlemek bu çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Araştırma nitel
araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Tokat ili merkez ilçe ve Zile ilçesinde görüşme yapmaya gönüllü olan 13 İngilizce öğretmeni oluşturmuştur. Öğretmenler belirlenirken nitel araştırmalarda kullanılan amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örneklemesi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre İngilizce öğretmenleri kazanım dağılımlarının normal olduğunu ama özellikle de dört farklı becerinin öğretimi konusunda başarılı olamadıklarını, öğretim programını sadece yıllık plan yapma gibi zamanlarda bazen kullandıklarını ifade etmişlerledir. Ayrıca ders kitaplarının yetersiz olmasını, ek kaynak aldırmanın yasak olmasını ve gramer ağırlıklı ders işlenip dört temel beceriye (okuma, yazma, konuşma, dinleme) dönük öğretim yapılamamasını ve öğretimin akıllı tahta ile veya geleneksel olarak sürdürülüp kalabalık sınıflar yüzünden farklı etkinliklerin uygulanamamasını sorun olarak gördüklerini belirtmişlerdir.

Kaynakça

  • ANAGÜN, S. Şengül ve YAŞAR, Şefik, (2009). “Developing Scientific Process Skills at Science and Technology Course in Fifth Grade Students, İlköğretim Online, 2009, S. 8(3) , ss.843-865.
  • ASLAN, Elif (2011). İlköğretim Beşinci Sınıf Matematik Dersi Öğretim Programında Yer Alan Tahmin Becerisi Ve Bu Becerinin Kazandırılması Sırasında Karşılaşılan Durumların Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Adana.
  • AYTEKİN, Cahit (2012). İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Kesirlerde Tahmin Becerilerinin İncelenmesi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Bolu.
  • AYYILDIZ, Nazife (2014). İlkokul Öğrencilerinin Sayı Doğrusunda Tahmin Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından Karşılaştırılması, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara.
  • BAROODY, Arthur J., ve GATZKE, Mary R. (1991). “The Estımatıon Of Set Sıze By Potentıally Gıftedk Kındergarten- Age Chıldren”, Journal for Research in Mathematics Education, S. 22(1), ss. 59-68.
  • BESTGEN, Barbara J., REYS, Robert E., RYBOLT, James F. ve WYATT, J.Wendell (1980). “Effectıveness of Systematıc Instructıon On Attıtudes And Computatıonal Estımatıon of Preservıce Elementary Teachers”, Journal for Research in Mathematics Education, S. 11(2), ss. 124-136.
  • BOZ, Burçak. (2004). Investıgatıon Of The Computational Estimation Ability Of High School Students, Ortadoğu Teknik Üniversitesi Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara.
  • BOZ, Burçak. (2009). An Investigation Of Seventh Grade Students’ Computational Estimation Strategies And Factors Associated With Them, Ortadoğu Teknik Üniversitesi Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Ankara.
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Şenel, KILIÇ ÇAKMAK, Ebru, AKGÜN, Özcan Erkan, KARADENİZ, Şirin ve DEMİREL, Funda (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Akademi, Ankara. http://tdk.gov.tr, “Büyük Türkçe Sözlüğü”, 11 Temmuz 2015.
  • CARPENTER, Thomas P., COBURN, Terrence G., REYS, Robert E. ve WILSON, James W. (1976). “Notes From National Assessment: Estimation”, The Arithmetic Teacher, S. 23(4), ss. 296-302.
  • CASE, Robbie ve SOWDER, Judith T. (1990). “The Development of Computational Estimation: A Neo-Piagetian Analysis”, Cognıtıon and Instruction, S. 7(2), ss. 79-104.
  • CRITES, Terry (1992).“Skilled and Less Skilled Estimators’ Strategies for Estimating Discrete Quantities”, The Elementary School Journal, S. 92(5), ss.601-619.
  • ÇİLİNGİR, Derya ve TÜRNÜKLÜ, Elif B. (2009). “Estimation Ability and Strategies of the 6 th - 8 th Grades Elementary School Students”, İlköğretim Online, S. 8(3), ss.637-650.
  • DOWKER, Ann (1997). “Young Children’s Addition Estimates”, Mathematical Cognition, S. 3(7), ss. 141-154.
  • ENLOE, C. Lon, GARNETT, Elizabeth, MILES, Jonathan ve SWNASON, Stephen (2001). Physical Science: What the Technology Professional Needs to Know. John Wiley & Sons, Canada.
  • EKİZ, Durmuş (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Durmuş EKİZ (Ed.), Bilimsel Araştırmalarda Nitel Veri Analizi ve Yorum (1. Baskı) içinde (s. 199). İstanbul: Lisans Yayıncılık.
  • ER, Zübeyde (2014). Altıncı, Yedinci Ve Sekizinci Sınıf Matematik Dersi Öğretim Programında Yer Alan Tahmin Becerisine İlişkin Öğretmen Görüşleri, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Adana.
  • GOOYA, Zahra, KHOSROSHAHİ, Leyla G. ve TEPPO, Anne R. (2011). “Iranian Students’ Measurement Estimation Performance İnvolving Linear And Area Attributes Of Real-World Objects”, ZDM Mathematics Education, S. 43, ss. 709-722.
  • HANSON, Sheri A. ve HOGAN, Thomas P. (2000).“Computational Estimation Skill of College Students”, Journal for Research in Mathematics Education, S. 31(4), ss. 483-499.
  • Hildreth, David J. (1983). “The Use of Strategies in Estimating Measurements”, The Arithmetic Teacher, S. 30(5) ss. 50-54.
  • HOGAN, Thomas P. ve BREZINSKI, Kristen L. (2009). “Quantitative Estimation: One, Two, or Three Abilities?”, Mathematical Thinking and Learning, S. 5(4), ss. 259-280.
  • http://www.stibamalang.com/uploadbank/pustaka/RM/QUALITATIVE%20METHOD%20SAGE%20ENCY.pdf, “The SAGE Encylopedia of Qualitative Research Methods”. GIVEN,L.M., 2008.
  • https://nces.ed.gov/surveys/pisa/educators.asp, “PISA Mathematics Literacy Items and Scoring Guides”, 2006-2012.
  • https://nces.ed.gov/surveys/pisa/educators.asp, “PISA Mathematics Literacy Items and Scoring Guides”, 2000-2003.
  • KILIÇ, Çiğdem ve OLKUN, Sinan (2013). “Primary School Students’ Measurement Estimation Performance And Strategies They Used İn Real Life Situations”, İlköğretim Online, S.12(1), ss.295-307.
  • KÖSE, Kemal (2013). Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin İşlemsel Ve Ölçümsel Tahmin Becerileri İle Matematik Okuryazarlıkları Arasındaki İlişki, Erzincan Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Erzincan.
  • LEFEVRE, Jo-Anne, GREENHAM, Stephanie L. ve WAHEED, Nausheen (1993). “The Development of Procedural and Conceptual Knowledge in Computational Estimation”, Cognition and Instruction, S. 11(2), ss. 95-132.
  • LEVINE, Deborah R. (1982). “Strategy Use And Estımatıon Abılıty Of College Students”, Journal for Research in Mathematics Education, S. 13(5), ss. 350-359.
  • LUWEL, Koen ve Verschaffel, Lieven (2008). “Estimation Of ‘Real’ Numerosities İn Elementary School Children”, European Journal of Psychology of Education, S. 23(3), ss. 319-338.
  • MERRIAM, S. B. (2013). Nitel Araştırma Desen ve Uygulama İçin Bir Rehber (S. Turan, Çev.) Ankara, Nobel Yayın Dağıtım.
  • MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI. (2009). İlköğretim matematik dersi 1-5. sınıflar Matematik Öğretim Programı, 2009, Ankara.
  • MONTAGUE, Marjorie ve GARDEREN, Delinda Van (2003). “A Cross- Sectional Study Of Mathematics Achievement, Estimation Skills, And Academic Self-Perception In Students Of Varying Ability”, Journal of Learnıng Dısabılıtıes, S.36(5), ss. 437-448.
  • ÖZDEMİR, Murat (2010). “Nitel Veri Analizi: Sosyal Bilimlerde Yöntembilim Sorunsalı Üzerine Bir Çalışma”, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, S. 11(1), ss.323-343
  • PİLTEN, Pusat ve YENER, Dündar (2009). “İlköğretim 1. Kademe Öğrencilerinin Matematiksel Örüntüleri Analiz Etme Ve Tahminde Bulunma Becerilerinin Değerlendirilmesi”, Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, S. 18, ss.62-78.
  • Related Mathematical Skills”, Journal for Research in Mathematics Education, S. 16(2), ss. 106-119.
  • SABAN, Ahmet (2009). “Content Analysis of Turkish Studies about the Multiple Intelligences Theory”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, S. 9(2), ss. 859-876.
  • SOWDER, Judith. T. ve WHEELER, Margariete M. (1989).“The Development Of Concepts And Strategıes Used In Computatıonal Estımatıon”, Journal for Research in Mathematics Education, S. 20(2), ss. 130-146.
  • SULAK, Bilge (2008). Sınıf Öğretmenliği Adaylarının Matematiksel Örüntüleri Analiz Etme Ve Tahminde Bulunma Becerilerinin Değerlendirilmesi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara.
  • SEGOVIA, Isidoro ve CASTRO, Enrique. (2009). “Computational and Measurement Estimation: Curriculum foundations and Research Carried Out at the University Of Granada, Mathematics Didactics Department”, Electronic Journal Of Research in Educational Psychology, S. 7(1), ss: 499-536.
  • TAYLOR, P. Mark, SİMMS, Ken, KİM, Ok-Kyeong and REYS, Robert E. (2001). “Do Your Students Measure Up Metrically?”, Teaching Children Mathematics, S. 7(5), ss. 282-287.
  • TEKİNKIR, Derya (2008). İlköğretim 6–8. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Alanındaki Tahmin Stratejilerini Belirleme Ve Tahmin Becerisi İle Matematik Başarısı Arasındaki İlişki, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), İzmir.
  • YAZGAN, Yeliz, BİNTAŞ, Jale ve ALTUN, Murat (2002). “İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Zihinden Hesap ve Tahmin Becerilerinin Geliştirilmesi”, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, ODTÜ Kültür ve Kongre Merkezi, Ankara.
Toplam 42 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Fevzi Dursun Bu kişi benim

Sevgi Bektaş Bedir Bu kişi benim

Esra Önkuzu Gülcü Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 22 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 46 Sayı: 216

Kaynak Göster

APA Dursun, F., Bektaş Bedir, S., & Önkuzu Gülcü, E. (2017). LİSE İNGİLİZCE DERSİ ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETİM PROGRAMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Milli Eğitim Dergisi, 46(216), 135-163.