Öz
Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının depresyon düzeylerinin ve depresyona sebep olabilecek risk faktörlerinin lojistik regresyon analizi ile
belirlenmesidir. Araştırmanın evrenini Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesinde 2017-2018 öğretim yılında farklı anabilim dallarında öğrenimlerini sürdüren (197 kız, 209 erkek) öğretmen adayı oluşturmaktadır. SPSS paket programında tek değişkenli ve çok değişkenli lojistik analiz ile öğretmen adaylarının
depresyon durumunu etkileyen faktörler modellenmeye çalışılmıştır. Araştırma da gelir düzeyi ve KPSS (Kamu Personeli Seçme Sınavı) değişkenlerinin öğretmen adaylarının depresyon eğilimlerini belirlemede etkili faktörler olduğu saptanmıştır. Araştırmada KPSS sınavına girecek öğretmen adaylarının depresyon düzeylerinin KPSS sınavına girmeyen öğretmen adaylarına göre yaklaşık 10 kat daha fazla riske sahip olabileceği saptanmıştır. KPSS sınavının öğretmen adaylarının kariyerlerini ve geleceklerini belirleyen önemli bir sınav haline dönüşmesi son sınıfta öğrenimlerini sürdüren öğretmen adaylarındaki depresyon oranının artmasında etkili bir faktördür. Depresyondan KPSS sınavına girecek olan adayları koruyabilmek adına sınavla ilgili farkındalık yaratılması öğretmenlik okuyan üniversite öğrencilerinde depresyonun oluşum sebeplerinden birisi olan psikososyal durumların etkisini azaltacağı
düşünülmektedir.