Öz
Bu çalışmanın amacı temel eğitimin felsefesi ve bu felsefe doğrultusunda
2017 yılında güncellenen ilkokul ve ortaokul öğretim programları ile bu öğretim
programlarına göre hazırlanan ders kitapları kapsamında, ilköğretimde dijital
yetkinlik konusunun yerini ortaya koymaktır. Doküman analizi yönteminin kullanıldığı
araştırmada öğretim programları ile Millî Eğitim Bakanlığı tarafından
hazırlanan ders kitapları incelenerek dijital yetkinlik konusunun zaman ve içerik
bağlamında yeterlilik düzeyi ortaya koyulmaya çalışılmıştır. İlköğretimdeki
zorunlu derslerin güncellenen öğretim programı ve ders kitaplarının incelendiği
söz konusu araştırmada, dijital yetkinlik konusunun detaylı bir şekilde ele
alındığı sonucuna varılmıştır. Konunun yalnızca Bilişim Teknolojileri ve Yazılım
dersiyle sınırlı olmadığı, bunun yanında diğer tüm derslerde bir bütün olarak
ele alındığı ve bu doğrultuda her bir derste içerik, konu, kazanım, uyarı ve benzeri
şekilde yer verildiği görülmüştür. Dijital ve teknolojik yetkinlik konusuna
ayrılan kapsamın, özellikle önceki öğretim programlarına göre daha fazla ve bütüncül
olduğu söylenebilir. Diğer taraftan Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
Öğretim Programı’nın kodlama eğitimini merkeze alan ve kazanım odaklı bir
şekilde güncellendiği görülmüştür. Söz konusu dersin öğretim programının kurul
kararı doğrultusunda ilk defa bir öğretim materyalinin hazırlanmış olması da
konuya verilen önemi göstermektedir.