Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ELEKTRONİK VE OTOMASYON BÖLÜMÜ MÜFREDATININ DEĞİŞİMİ VE II. ÖĞRETİM ELEKTRONİK HABERLEŞME PROGRAMI ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARI DURUMLARI

Yıl 2019, Cilt: 48 Sayı: 223, 129 - 146, 15.08.2019

Öz

Teknolojinin hızlı gelişimi, istihdamı da etkilemektedir. Bu duruma bağlı
olarak özellikle teknik program bazında uygulanan üniversite müfredatlarının
güncellenmesi ve güncellenen müfredatın başarıya olan etkisinin araştırılması
gerekmektedir. Bu çalışmada hızlı nüfus artışıyla dünyanın büyük şehirlerinden
biri olan İstanbul ilinde öğrenim gören teknikerlere uygulanan öğretim müfredatındaki
değişimin öğrenci başarısına olan etkilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır.
Bu kapsamda Marmara Üniversitesi Elektronik ve Otomasyon Bölümünün ikinci
öğretim Elektronik Haberleşme Teknolojisi programında öğrenim görmüş 41
öğrenciye 38 maddelik başarısızlık nedenleri anketi uygulanmıştır. Daha sonra
başarısızlık nedenleri tespit edilmiştir. Betimsel istatiksel yöntemle frekans analizi
yapılarak taranan anket sonuçlarından en yüksek frekans değerine sahip maddeler
belirlenmiştir. Maddeler incelendiğinde bir istihdam problemi olduğunu
düşünen ve okuldaki yoğunluktan şikâyet eden öğrencilerin başarı oranlarının
düşük olduğu bu duruma bağlı olarak öğretim görevlilerinden de destek bekledikleri
ortaya çıkmıştır. Sonuç olarak mesleki öğretim gören öğrencilerin başarı
ve motivasyonlarının arttırılmasına yönelik olarak; okul içinde yaparak ve iş hayatına
alışarak öğrenebilmesi için organize sanayi bölgelerinde mesleki ve teknik
eğitim veren yüksekokulların kurulması ve bu okulların yaygınlaştırılması, nitelikli
teknikerlerin yetiştirilmesi için bir öneri olarak sunulmuştur.

Kaynakça

  • http://www.tuik.gov.tr/UstMenu.do?metod=temelist,Türkiye İstatistik Kurumu,2019
  • https://istitistik.yok.gov.tr, Yükseköğretim Kurumu,2019
  • https://yokatlas.yok.gov.tr/netler-onlisans-tablo.php?b=30161, Yükseköğretim Kurumu, 2019
  • https://yokatlas.yok.gov.tr/netler-onlisans-tablo.php?b=30160, Yükseköğretim Kurumu, 2019
  • https://yokatlas.yok.gov.tr/netler-onlisans-tablo.php?b=39015, Yükseköğretim Kurumu, 2019
  • https://www.statista.com/statistics/263264/top-companies-in-the-world-by-market-value/, Özel İstatistik Kurumu- Almanya, 2019
  • ŞENER, G. (2018). TÜRKİYE’DE YAŞANAN EĞİTİM SORUNLARINA GÜNCEL BİR BAKIŞ. Milli Eğitim Dergisi, 47 (218), 187-200
  • KUŞAT, N . (2014). MESLEK YÜKSEKOKULLARINDA ÖĞRENCİ BAŞARISI ÜZERİNE BİR ÇA- LIŞMA: EĞİRDİR MESLEK YÜKSEKOKULU MUHASEBE PROGRAMI ÖRNEĞİ. Muhasebe ve Finansman Dergisi, (61), 65-80
  • GAVCAR, E. , ÜLKÜ M., EKMEKÇİ S. (2001) .ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARILARI ÜZERİNE ETKİ EDEN BAZI FAKTÖRLERİN ARAŞTIRILMASI, Muğla Üniversitesi SBEDergisi Bahar, 5
  • KAZU, Y. , ÖZDEMİR, O. (2004). MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN BEKLENTİLE- Rİ (BEKLENTİ PROFİLİ) FIRAT ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz 2004, İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya
  • KAĞIZMANLI, B., KAYA, K., ÖZGÜLER, A.T. , ALTUĞ, M. (2016). ÖĞRETİM ELEMANLARININ BAKIŞ AÇILARIYLA ÖĞRENCİ PROFİLLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ: MALATYA MESLEK YÜKSEKOKULU ÖRNEĞİ. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5, 60-66
  • http://erasmus.giresun.edu.tr/fileadmin/user_upload/dosyalar/AlanKod-Isced%20Fields. pdf, Giresun Üniversitesi, 2019
  • https://yokatlas.yok.gov.tr/tercih-sihirbazi-t3-tablo.php?p=tyt, Yükseköğretim Kurumu, 2019
  • AYDIN, S. (2015). OKUL VE KARİYER, Dijital Yaşam, Aralık, 2015,24-25.
  • MARIE, F. (1996). VOCATIONAL AND TECHNICAL EDUCATION AND APPRENTICESHIPTRAINING IN REPUBLIC OF TURKEY, International Journal of Vocational Education and Training Vol. 4 No.1, ,USA,1996, 23-35
  • DUMAN, T. (2014). MESLEKİ ve TEKNİK EĞİTİME ÖĞRETMEN YETİŞTİREN YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARININ KURULUŞU, GELİŞİMİ ve KAPATILMALARI. Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi, 1(1), 65-92.
  • EROL, M. (2004), MESLEK YÜKSEKOKULLARINDA MUHASEBE EĞİTİMİ ALAN ÖĞRENCİ- LERİN STAJ UYGULAMASINDA KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ, Muhasebe ve Finansman Dergisi, 21
  • SÖYLER, O., ÇAKIR, M., VE KALPAKÇIOĞLU, H. (2017). MESLEK YÜKSEKOKULLARINDA ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM YAKLAŞIMI KAPSAMINDA YÜRÜTÜLEN PROJE ÇALIŞMALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA: ELEKTRONİK VE OTOMASYON BÖLÜMÜÖRNEĞİ, UMYOS 2017, May 18-20, Bosnia & Herzegovina.
Yıl 2019, Cilt: 48 Sayı: 223, 129 - 146, 15.08.2019

Öz

Kaynakça

  • http://www.tuik.gov.tr/UstMenu.do?metod=temelist,Türkiye İstatistik Kurumu,2019
  • https://istitistik.yok.gov.tr, Yükseköğretim Kurumu,2019
  • https://yokatlas.yok.gov.tr/netler-onlisans-tablo.php?b=30161, Yükseköğretim Kurumu, 2019
  • https://yokatlas.yok.gov.tr/netler-onlisans-tablo.php?b=30160, Yükseköğretim Kurumu, 2019
  • https://yokatlas.yok.gov.tr/netler-onlisans-tablo.php?b=39015, Yükseköğretim Kurumu, 2019
  • https://www.statista.com/statistics/263264/top-companies-in-the-world-by-market-value/, Özel İstatistik Kurumu- Almanya, 2019
  • ŞENER, G. (2018). TÜRKİYE’DE YAŞANAN EĞİTİM SORUNLARINA GÜNCEL BİR BAKIŞ. Milli Eğitim Dergisi, 47 (218), 187-200
  • KUŞAT, N . (2014). MESLEK YÜKSEKOKULLARINDA ÖĞRENCİ BAŞARISI ÜZERİNE BİR ÇA- LIŞMA: EĞİRDİR MESLEK YÜKSEKOKULU MUHASEBE PROGRAMI ÖRNEĞİ. Muhasebe ve Finansman Dergisi, (61), 65-80
  • GAVCAR, E. , ÜLKÜ M., EKMEKÇİ S. (2001) .ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARILARI ÜZERİNE ETKİ EDEN BAZI FAKTÖRLERİN ARAŞTIRILMASI, Muğla Üniversitesi SBEDergisi Bahar, 5
  • KAZU, Y. , ÖZDEMİR, O. (2004). MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN BEKLENTİLE- Rİ (BEKLENTİ PROFİLİ) FIRAT ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz 2004, İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya
  • KAĞIZMANLI, B., KAYA, K., ÖZGÜLER, A.T. , ALTUĞ, M. (2016). ÖĞRETİM ELEMANLARININ BAKIŞ AÇILARIYLA ÖĞRENCİ PROFİLLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ: MALATYA MESLEK YÜKSEKOKULU ÖRNEĞİ. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5, 60-66
  • http://erasmus.giresun.edu.tr/fileadmin/user_upload/dosyalar/AlanKod-Isced%20Fields. pdf, Giresun Üniversitesi, 2019
  • https://yokatlas.yok.gov.tr/tercih-sihirbazi-t3-tablo.php?p=tyt, Yükseköğretim Kurumu, 2019
  • AYDIN, S. (2015). OKUL VE KARİYER, Dijital Yaşam, Aralık, 2015,24-25.
  • MARIE, F. (1996). VOCATIONAL AND TECHNICAL EDUCATION AND APPRENTICESHIPTRAINING IN REPUBLIC OF TURKEY, International Journal of Vocational Education and Training Vol. 4 No.1, ,USA,1996, 23-35
  • DUMAN, T. (2014). MESLEKİ ve TEKNİK EĞİTİME ÖĞRETMEN YETİŞTİREN YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARININ KURULUŞU, GELİŞİMİ ve KAPATILMALARI. Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi, 1(1), 65-92.
  • EROL, M. (2004), MESLEK YÜKSEKOKULLARINDA MUHASEBE EĞİTİMİ ALAN ÖĞRENCİ- LERİN STAJ UYGULAMASINDA KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ, Muhasebe ve Finansman Dergisi, 21
  • SÖYLER, O., ÇAKIR, M., VE KALPAKÇIOĞLU, H. (2017). MESLEK YÜKSEKOKULLARINDA ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM YAKLAŞIMI KAPSAMINDA YÜRÜTÜLEN PROJE ÇALIŞMALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA: ELEKTRONİK VE OTOMASYON BÖLÜMÜÖRNEĞİ, UMYOS 2017, May 18-20, Bosnia & Herzegovina.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Serkan Aydın 0000-0001-9530-520X

Yayımlanma Tarihi 15 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 48 Sayı: 223

Kaynak Göster

APA Aydın, S. (2019). ELEKTRONİK VE OTOMASYON BÖLÜMÜ MÜFREDATININ DEĞİŞİMİ VE II. ÖĞRETİM ELEKTRONİK HABERLEŞME PROGRAMI ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARI DURUMLARI. Milli Eğitim Dergisi, 48(223), 129-146.