Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

COĞRAFYA DERSİNDE BLOG KULLANIMI; FİZİKİ COĞRAFYA DERSİ

Yıl 2019, Cilt: 48 Sayı: 224, 149 - 164, 22.11.2019

Öz

Bu çalışmada bilişim teknolojilerinden, etkileşimli içeriğe sahip olan
blogların Fiziki Coğrafya dersinde kullanımına yönelik öğretmen adaylarının
görüş ve değerlendirmeleri incelenmiştir. Çalışma grubu, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
ikinci sınıfına devam eden 65 öğretmen adayından oluşmaktadır. Ders
yürütücüsü www.blogger.com da ders adıyla bir blog oluşturarak, kullanıcı
adı ve şifre bilgilerini sınıfla paylaşarak bloğu tüm sınıfın kullanımına açmıştır.
Derse ek olarak yürütülen uygulamada öğretmen adaylarının final sınavına
hazırlanırken blogdan faydalanmaları istenmiştir. Çalışmada nitel yöntem kullanılmıştır.
Veri toplama aracında ise katılımcılara ilişkin bazı bilgiler evet-hayır
ve çoktan/çoklu seçmeli biçimde sorulmuştur. Buna ek olarak açık uçlu sorular
sorulmuştur. Toplanan veriler içerik analizi ile değerlendirilerek frekans ve yüzde
tabloları oluşturulmuştur. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının hemen
hepsi blog uygulamasını faydalı bulmuş, en fazla bilgi sağlamak açısından avantajlı
bulduklarını belirtirken, internet sorunun en önemli dezavantaj olduğunu
belirtmişlerdir. Yine katılımcılar en fazla kendi paylaşımlarını faydalı bulmuş ve
çoğunluğunun blog tecrübesinin olmasına rağmen bazı teknik sorunlar yaşadıkları
görülmüştür.

Kaynakça

  • Akbaş, Y., Koca, H., Cin, M. (2012). “Ortaöğretim 9. Sınıf Öğrencilerinin İklim ve Hava Durumu Kavramlarıyla İlgili Yanılgılarını Gidermede Kavramsal Değişim Yaklaşımının Etkinliği”, Doğu Coğrafya Dergisi, S.27, ss.23-41.
  • Akbaş, Y. (2013). “Coğrafya ve Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Kavram Öğretimi ve Kavram Yanılgıları Hakkında Görüşleri”, Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, S.15, ss.251-278.
  • Alım, M., Özdemir, Ü., Yılar, B. (2008). “5. Sınıf Öğrencilerinin Bazı Coğrafya Kavramlarını Anlama Düzeyleri ve Kavram Yanılgıları”, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, S.11/1, ss.152-162.
  • Altun, A. (2005). Eğitimde İnternet Uygulamaları. Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Baloğlu Uğurlu, N. (2005). “İlköğretim 6. Sınıf Öğrencilerinin Dünya ve evren Konusuyla İlgili Kavram Yanılgıları”, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, S.25/1, ss.229-246.
  • Bardakçı, S., Kılıçer, K., Akbulut, C., Çağlar, A., Kocadağ Ünver, T. (2018). Üç Boyutlu Yazıcı ve Öğretim Sürecinde Kullanımı (36. Bölüm). Buket Akkoyunlu, Aytekin İşman, Hatice Ferhan Odabaş (Ed.) Eğitim Teknolojileri Okumaları içinde (s. 530-546). Ankara; Pegem Akademik Yayıncılık.
  • Başıbüyük, A., Doğar, Ç. (2005). “İlköğretim ve Ortaöğretim Öğrencilerinin Hava İklim Olaylarını Anlama Düzeyleri”, Kastamonu Eğitim Dergisi, S.13/2, ss.347-358.
  • Cin, M. (2010). “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Doğal Afetler İle İlgili Yanılgıları”. Marmara Coğrafya Dergisi. S.22, ss.70-81.
  • Creswell, J. W. (2013). Nitel araştırma yöntemleri. M. Bütün, S. B. Demir, (Ed.). Siyasal Kitabevi, Ankara.
  • Doğanay, H. (2011). “Anlamı, Tanımı, Konusu ve Felsefesi Bakımından Coğrafya İlmi Hakkında Bazı Düşünceler”, Doğu Coğrafya Dergisi, S.25, ss.1-44.
  • Doğanay, H., Sever, R. (2011). Genel ve Fizikî Coğrafya. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara. Geçit, Y. (2010).“9. Sınıf Öğrencilerinin Coğrafya Müfredatı Türkiye Öğrenme Alanı İçindeki Bazı Kavramları Anlama Düzeyleri”, Marmara Coğrafya Dergisi, S.21, ss.134-149.
  • Gökçe, N. (2009).“Genel Fiziki Coğrafya Dersine Öğretim Materyali Hazırlama Projesi”, Marmara Coğrafya Dergisi, S.20, ss.20-41.
  • Gülüm, K. (2010).“Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Öğrencilerinin Fiziki Coğrafya Konularındaki Bazı Temel Kavramları Anlama Düzeyi ve Kavram Yanılgıları”, Akademik Bakış Dergisi, S.20, ss.1-10.
  • Gümüş, N., Avcı, G. (2016). “Altıncı Sınıflarda Sosyal Bilgiler Dersinde Öğrencilerin Coğrafi Kavramları Anlama Düzeyleri ve Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi”, The Journal of Academic Social Science Studies, S.47, ss.191-206.
  • Kazancı, A., Dönmez, F.İ. (2013). Okul 2.0 Eğitimde Sosyal Medya ve Mobil Uygulamalar, Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Kılınç, Y. (2013).“Coğrafya Lisans Öğrencilerinin Hava Durumu Kavramını Algılamaları: Fenomenografik Bir Çalışma”, Marmara Coğrafya Dergisi, S.27, ss.401-415.
  • Ünal, F., Harun, E. R. (2017). “Öğretmen Adaylarının Sosyal Bilgiler Dersinde Öğretimi Zor Olan Soyut Kavramlara İlişkin Bilişsel Yapılarının İncelenmesi”. Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, S.1/1, ss.6-24.
  • Şahin, Y.L. (2013). Teknopedagojik Eğitimde Web 2.0 Araçları (6. Bölüm). I. Kabakçı Yurdakul (Ed.). Teknopedagojik Eğitime Dayalı Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı içinde (s.163-192), Ankara; Anı Yayıncılık.
  • Pınar, A., Akdağ, H. (2012).”Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının İklim, Rüzgâr, Sıcaklık, Yağış, Erozyon, Ekoloji ve Harita Kavramlarını Anlama Düzeyi”, İlköğretim Online, S.11/2, ss.530-542.
  • Turan, İ. (2002). “Lise Coğrafya Derslerinde Kavram ve Terim Öğretimi ile İlgili Sorunlar”, Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, S.22/2, ss.67-84. Akbaş, Y., Koca, H., Cin, M. (2012). “Ortaöğretim 9. Sınıf Öğrencilerinin İklim ve Hava Durumu Kav- ramlarıyla İlgili Yanılgılarını Gidermede Kavramsal Değişim Yaklaşımının Etkinliği”, Doğu Coğrafya Dergisi, S.27, ss.23-41.
  • Akbaş, Y. (2013). “Coğrafya ve Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Kavram Öğretimi ve Kavram Yanılgıları Hakkında Görüşleri”, Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, S.15, ss.251-278.
  • Alım, M., Özdemir, Ü., Yılar, B. (2008). “5. Sınıf Öğrencilerinin Bazı Coğrafya Kavramlarını Anlama Düzeyleri ve Kavram Yanılgıları”, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, S.11/1, ss.152-162.
  • Altun, A. (2005). Eğitimde İnternet Uygulamaları. Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Baloğlu Uğurlu, N. (2005). “İlköğretim 6. Sınıf Öğrencilerinin Dünya ve evren Konusuyla İlgili Kavram Yanılgıları”, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, S.25/1, ss.229-Bardakçı, S., Kılıçer, K., Akbulut, C., Çağlar, A., Kocadağ Ünver, T. (2018). Üç Boyutlu Yazıcı ve Öğretim Sürecinde Kullanımı (36. Bölüm). Buket Akkoyunlu, Aytekin İşman, Hatice Fer- han Odabaş (Ed.) Eğitim Teknolojileri Okumaları içinde (s. 530-546). Ankara; Pegem Akademik Yayıncılık.
  • Başıbüyük, A., Doğar, Ç. (2005). “İlköğretim ve Ortaöğretim Öğrencilerinin Hava İklim Olaylarını Anlama Düzeyleri”, Kastamonu Eğitim Dergisi, S.13/2, ss.347-358.
  • Cin, M. (2010). “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Doğal Afetler İle İlgili Yanılgıları”. Marmara Coğrafya Dergisi. S.22, ss.70-81.
  • Creswell, J. W. (2013). Nitel araştırma yöntemleri. M. Bütün, S. B. Demir, (Ed.). Siyasal Kitabevi, Ankara.
  • Doğanay, H. (2011). “Anlamı, Tanımı, Konusu ve Felsefesi Bakımından Coğrafya İlmi Hakkında Bazı Düşünceler”, Doğu Coğrafya Dergisi, S.25, ss.1-44 . Doğanay, H., Sever, R. (2011). Genel ve Fizikî Coğrafya. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara. Geçit, Y. (2010).“9. Sınıf Öğrencilerinin Coğrafya Müfredatı Türkiye Öğrenme Alanı İçindeki Bazı Kavramları Anlama Düzeyleri”, Marmara Coğrafya Dergisi, S.21, ss.134-149.
  • Gökçe, N. (2009).“Genel Fiziki Coğrafya Dersine Öğretim Materyali Hazırlama Projesi”, Marmara Coğrafya Dergisi, S.20, ss.20-41.
  • Gülüm, K. (2010).“Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Öğrencilerinin Fiziki Coğrafya Konularındaki Bazı Temel Kavramları Anlama Düzeyi ve Kavram Yanılgıları”, Akademik Bakış Dergisi, S.20, ss.1-10.
  • Gümüş, N., Avcı, G. (2016). “Altıncı Sınıflarda Sosyal Bilgiler Dersinde Öğrencilerin Coğrafi Kavramları Anlama Düzeyleri ve Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi”, The Journal of Academic So- cial Science Studies, S.47, ss.191-206.
  • Kazancı, A., Dönmez, F.İ. (2013). Okul 2.0 Eğitimde Sosyal Medya ve Mobil Uygulamalar, Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Kılınç, Y. (2013).“Coğrafya Lisans Öğrencilerinin Hava Durumu Kavramını Algılamaları: Fenomenografik Bir Çalışma”, Marmara Coğrafya Dergisi, S.27, ss.401-415.
  • Ünal, F., Harun, E. R. (2017). “Öğretmen Adaylarının Sosyal Bilgiler Dersinde Öğretimi Zor Olan Soyut Kavramlara İlişkin Bilişsel Yapılarının İncelenmesi”. Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırma- ları Dergisi, S.1/1, ss.6-24.
  • Şahin, Y.L. (2013). Teknopedagojik Eğitimde Web 2.0 Araçları (6. Bölüm). I. Kabakçı Yurdakul (Ed.). Teknopedagojik Eğitime Dayalı Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı içinde (s.163-192), Ankara; Anı Yayıncılık.
  • Pınar, A., Akdağ, H. (2012).”Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının İklim, Rüzgâr, Sıcaklık, Yağış, Erozyon, Ekoloji ve Harita Kavramlarını Anlama Düzeyi”, İlköğretim Online, S.11/2, ss.530-542.
  • Turan, İ. (2002). “Lise Coğrafya Derslerinde Kavram ve Terim Öğretimi ile İlgili Sorunlar”, Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, S.22/2, ss.67-84.
Yıl 2019, Cilt: 48 Sayı: 224, 149 - 164, 22.11.2019

Öz

Kaynakça

  • Akbaş, Y., Koca, H., Cin, M. (2012). “Ortaöğretim 9. Sınıf Öğrencilerinin İklim ve Hava Durumu Kavramlarıyla İlgili Yanılgılarını Gidermede Kavramsal Değişim Yaklaşımının Etkinliği”, Doğu Coğrafya Dergisi, S.27, ss.23-41.
  • Akbaş, Y. (2013). “Coğrafya ve Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Kavram Öğretimi ve Kavram Yanılgıları Hakkında Görüşleri”, Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, S.15, ss.251-278.
  • Alım, M., Özdemir, Ü., Yılar, B. (2008). “5. Sınıf Öğrencilerinin Bazı Coğrafya Kavramlarını Anlama Düzeyleri ve Kavram Yanılgıları”, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, S.11/1, ss.152-162.
  • Altun, A. (2005). Eğitimde İnternet Uygulamaları. Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Baloğlu Uğurlu, N. (2005). “İlköğretim 6. Sınıf Öğrencilerinin Dünya ve evren Konusuyla İlgili Kavram Yanılgıları”, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, S.25/1, ss.229-246.
  • Bardakçı, S., Kılıçer, K., Akbulut, C., Çağlar, A., Kocadağ Ünver, T. (2018). Üç Boyutlu Yazıcı ve Öğretim Sürecinde Kullanımı (36. Bölüm). Buket Akkoyunlu, Aytekin İşman, Hatice Ferhan Odabaş (Ed.) Eğitim Teknolojileri Okumaları içinde (s. 530-546). Ankara; Pegem Akademik Yayıncılık.
  • Başıbüyük, A., Doğar, Ç. (2005). “İlköğretim ve Ortaöğretim Öğrencilerinin Hava İklim Olaylarını Anlama Düzeyleri”, Kastamonu Eğitim Dergisi, S.13/2, ss.347-358.
  • Cin, M. (2010). “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Doğal Afetler İle İlgili Yanılgıları”. Marmara Coğrafya Dergisi. S.22, ss.70-81.
  • Creswell, J. W. (2013). Nitel araştırma yöntemleri. M. Bütün, S. B. Demir, (Ed.). Siyasal Kitabevi, Ankara.
  • Doğanay, H. (2011). “Anlamı, Tanımı, Konusu ve Felsefesi Bakımından Coğrafya İlmi Hakkında Bazı Düşünceler”, Doğu Coğrafya Dergisi, S.25, ss.1-44.
  • Doğanay, H., Sever, R. (2011). Genel ve Fizikî Coğrafya. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara. Geçit, Y. (2010).“9. Sınıf Öğrencilerinin Coğrafya Müfredatı Türkiye Öğrenme Alanı İçindeki Bazı Kavramları Anlama Düzeyleri”, Marmara Coğrafya Dergisi, S.21, ss.134-149.
  • Gökçe, N. (2009).“Genel Fiziki Coğrafya Dersine Öğretim Materyali Hazırlama Projesi”, Marmara Coğrafya Dergisi, S.20, ss.20-41.
  • Gülüm, K. (2010).“Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Öğrencilerinin Fiziki Coğrafya Konularındaki Bazı Temel Kavramları Anlama Düzeyi ve Kavram Yanılgıları”, Akademik Bakış Dergisi, S.20, ss.1-10.
  • Gümüş, N., Avcı, G. (2016). “Altıncı Sınıflarda Sosyal Bilgiler Dersinde Öğrencilerin Coğrafi Kavramları Anlama Düzeyleri ve Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi”, The Journal of Academic Social Science Studies, S.47, ss.191-206.
  • Kazancı, A., Dönmez, F.İ. (2013). Okul 2.0 Eğitimde Sosyal Medya ve Mobil Uygulamalar, Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Kılınç, Y. (2013).“Coğrafya Lisans Öğrencilerinin Hava Durumu Kavramını Algılamaları: Fenomenografik Bir Çalışma”, Marmara Coğrafya Dergisi, S.27, ss.401-415.
  • Ünal, F., Harun, E. R. (2017). “Öğretmen Adaylarının Sosyal Bilgiler Dersinde Öğretimi Zor Olan Soyut Kavramlara İlişkin Bilişsel Yapılarının İncelenmesi”. Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, S.1/1, ss.6-24.
  • Şahin, Y.L. (2013). Teknopedagojik Eğitimde Web 2.0 Araçları (6. Bölüm). I. Kabakçı Yurdakul (Ed.). Teknopedagojik Eğitime Dayalı Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı içinde (s.163-192), Ankara; Anı Yayıncılık.
  • Pınar, A., Akdağ, H. (2012).”Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının İklim, Rüzgâr, Sıcaklık, Yağış, Erozyon, Ekoloji ve Harita Kavramlarını Anlama Düzeyi”, İlköğretim Online, S.11/2, ss.530-542.
  • Turan, İ. (2002). “Lise Coğrafya Derslerinde Kavram ve Terim Öğretimi ile İlgili Sorunlar”, Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, S.22/2, ss.67-84. Akbaş, Y., Koca, H., Cin, M. (2012). “Ortaöğretim 9. Sınıf Öğrencilerinin İklim ve Hava Durumu Kav- ramlarıyla İlgili Yanılgılarını Gidermede Kavramsal Değişim Yaklaşımının Etkinliği”, Doğu Coğrafya Dergisi, S.27, ss.23-41.
  • Akbaş, Y. (2013). “Coğrafya ve Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Kavram Öğretimi ve Kavram Yanılgıları Hakkında Görüşleri”, Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, S.15, ss.251-278.
  • Alım, M., Özdemir, Ü., Yılar, B. (2008). “5. Sınıf Öğrencilerinin Bazı Coğrafya Kavramlarını Anlama Düzeyleri ve Kavram Yanılgıları”, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, S.11/1, ss.152-162.
  • Altun, A. (2005). Eğitimde İnternet Uygulamaları. Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Baloğlu Uğurlu, N. (2005). “İlköğretim 6. Sınıf Öğrencilerinin Dünya ve evren Konusuyla İlgili Kavram Yanılgıları”, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, S.25/1, ss.229-Bardakçı, S., Kılıçer, K., Akbulut, C., Çağlar, A., Kocadağ Ünver, T. (2018). Üç Boyutlu Yazıcı ve Öğretim Sürecinde Kullanımı (36. Bölüm). Buket Akkoyunlu, Aytekin İşman, Hatice Fer- han Odabaş (Ed.) Eğitim Teknolojileri Okumaları içinde (s. 530-546). Ankara; Pegem Akademik Yayıncılık.
  • Başıbüyük, A., Doğar, Ç. (2005). “İlköğretim ve Ortaöğretim Öğrencilerinin Hava İklim Olaylarını Anlama Düzeyleri”, Kastamonu Eğitim Dergisi, S.13/2, ss.347-358.
  • Cin, M. (2010). “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Doğal Afetler İle İlgili Yanılgıları”. Marmara Coğrafya Dergisi. S.22, ss.70-81.
  • Creswell, J. W. (2013). Nitel araştırma yöntemleri. M. Bütün, S. B. Demir, (Ed.). Siyasal Kitabevi, Ankara.
  • Doğanay, H. (2011). “Anlamı, Tanımı, Konusu ve Felsefesi Bakımından Coğrafya İlmi Hakkında Bazı Düşünceler”, Doğu Coğrafya Dergisi, S.25, ss.1-44 . Doğanay, H., Sever, R. (2011). Genel ve Fizikî Coğrafya. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara. Geçit, Y. (2010).“9. Sınıf Öğrencilerinin Coğrafya Müfredatı Türkiye Öğrenme Alanı İçindeki Bazı Kavramları Anlama Düzeyleri”, Marmara Coğrafya Dergisi, S.21, ss.134-149.
  • Gökçe, N. (2009).“Genel Fiziki Coğrafya Dersine Öğretim Materyali Hazırlama Projesi”, Marmara Coğrafya Dergisi, S.20, ss.20-41.
  • Gülüm, K. (2010).“Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Öğrencilerinin Fiziki Coğrafya Konularındaki Bazı Temel Kavramları Anlama Düzeyi ve Kavram Yanılgıları”, Akademik Bakış Dergisi, S.20, ss.1-10.
  • Gümüş, N., Avcı, G. (2016). “Altıncı Sınıflarda Sosyal Bilgiler Dersinde Öğrencilerin Coğrafi Kavramları Anlama Düzeyleri ve Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi”, The Journal of Academic So- cial Science Studies, S.47, ss.191-206.
  • Kazancı, A., Dönmez, F.İ. (2013). Okul 2.0 Eğitimde Sosyal Medya ve Mobil Uygulamalar, Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Kılınç, Y. (2013).“Coğrafya Lisans Öğrencilerinin Hava Durumu Kavramını Algılamaları: Fenomenografik Bir Çalışma”, Marmara Coğrafya Dergisi, S.27, ss.401-415.
  • Ünal, F., Harun, E. R. (2017). “Öğretmen Adaylarının Sosyal Bilgiler Dersinde Öğretimi Zor Olan Soyut Kavramlara İlişkin Bilişsel Yapılarının İncelenmesi”. Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırma- ları Dergisi, S.1/1, ss.6-24.
  • Şahin, Y.L. (2013). Teknopedagojik Eğitimde Web 2.0 Araçları (6. Bölüm). I. Kabakçı Yurdakul (Ed.). Teknopedagojik Eğitime Dayalı Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı içinde (s.163-192), Ankara; Anı Yayıncılık.
  • Pınar, A., Akdağ, H. (2012).”Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının İklim, Rüzgâr, Sıcaklık, Yağış, Erozyon, Ekoloji ve Harita Kavramlarını Anlama Düzeyi”, İlköğretim Online, S.11/2, ss.530-542.
  • Turan, İ. (2002). “Lise Coğrafya Derslerinde Kavram ve Terim Öğretimi ile İlgili Sorunlar”, Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, S.22/2, ss.67-84.
Toplam 37 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ayşe Akkurt Çağlar 0000-0002-5424-6802

Yayımlanma Tarihi 22 Kasım 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 48 Sayı: 224

Kaynak Göster

APA Akkurt Çağlar, A. (2019). COĞRAFYA DERSİNDE BLOG KULLANIMI; FİZİKİ COĞRAFYA DERSİ. Milli Eğitim Dergisi, 48(224), 149-164.