Öz: İlköğretim kurumlarında Türkçe derslerinin öğretimi çok büyük bir önem arz etmektedir.
Konuların öğrencilere daha iyi ve daha kolay öğretilebilmesinde verilen örnekler de bu denli
önemlidir. Cumhuriyet’in kuruluşundan günümüze ilkokul ve ortaokullarda okutulmakta olan Türkçe
dersi konularının öğretiminde, ders kitabı yazarlarının Türk ve dünya edebiyatına mal olmuş ro-
manlardan seçmiş oldukları metinler, söz konusu derslerin eğitim ve öğretimine ne ölçüde katkı
sağladığı bu araştırma kapsamında çeşitli yönleriyle ele alınmıştır. Çalışmanın amacı, 2018
yılında güncellenen Türkçe Dersi Öğretim Programı ve bu Öğretim Programı doğrultusunda hazırlanarak
2019-2020 eğitim öğretim yılında uygulamaya konulan Türkçe ders kitaplarında Türk ve dünya edebi-
yatından seçilen romanlardan hangilerine yer verildiği, roman türü metinlerin öğretiminde nasıl bir
yol izlendiği, roman türüne ne kadar değinildiğini tespit etmek ve bu doğrultuda değerlendirmelerde
bulunmaktır. Araştırmada tarama modeli kullanılmış olup araştırma verileri, doküman inceleme
yöntemiyle top- lanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre; Türkçe Dersi Öğretim Programı’nda roman
türünün öğretimine önem verildiği, bu Öğretim Programı doğrultusunda hazırlanan Türkçe ders
kitaplarında roman türünden metinlere yer verildiği fakat roman türü konusunda yeterince bilgi
verilmediği görülmüştür. Bunun yanı sıra roman türünde metinlerin öğretiminde yazarların esnek
hareket ettiği ve roman türünün öğretiminde sistemli bir yol izlenmediği tespit edilmiştir.
Öğretim programı Türkçe Dersi Öğretim Programı (2018) roman türü Türkçe ders kitaplarında romanın yeri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 TEMEL EĞİTİM |