Öz: Araştırmanın amacı Bursa ili Osmangazi ilçesindeki bir ilkokulun gürül-
tü düzeyini tespit ederek, okulun akustik tasarımı ve fiziksel donanımını değerlendirmektir.
Araştırmada veri toplama aracı olarak ses ölçüm cihazı ve gözlem formu kullanılmıştır. Elde edilen
veriler betimsel araştırma yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Okuldaki gürültü ölçüm
sonuçları, teneffüs saatlerinde 80,31 dB(A) seviyesine çıktığını, ders saatlerinde ise 68 dB(A)
seviyesinde olduğunu göstermektedir. Ölçülen bu değerler, yönetmelikte eğitim tesisleri için kabul
edilebilir en düşük C sınıfı akustik performans üst sınırının [39dB(A)] bile oldukça üzerindedir.
Gözlem sonucuna göre okul genelinde ses emici akustik malzeme kullanılmadığı gözlenmiştir. Buna ek
olarak bina içinde zil sesi, anons, elektrikli süpürge sesi ve öğrencilerin gürültücü
davranışlarının yaygın olduğu gözlenmiştir. Sağlıklı bir öğrenme ortamı ve okul iklimi yaratmak
için Milli Eğitim Bakanlığı önderliğinde il ve ilçe Milli Eğitim Müdürlüklerinin okuldaki işitsel
ortam kalitesinin iyileştirilmesine yönelik projeler yapılması teşvik edilmelidir. Okuldaki
paydaşların gürültüsüz bir şekilde kapalı mekânı kullanma konusun- da ortak bilinç ve kültür
geliştirmesine yönelik projeler yürütülmelidir.
Eğitim yönetimi işitsel konfor Milli Eğitim okulda gürültü kirliliği
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 TEMEL EĞİTİM |